Kolor kluczowy dla rozpoznawalności marek

Kolor jakiego marka używa w swoim logo i projekcie produktu możebyć odpowiedzialny za wyższy poziom jej rozpoznawalności ukonsumentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez zajmującą się prawamidotyczącymi patentów i znaków towarowych firmę Withers & Rogerswynika, że 64 procent zapytanych przez nią osób uważa kolor zaważniejszy czynnik decydujący o rozpoznawalności marki niż hasłoreklamowe, krój czcionki czy kształt logo.

U badanych sprawdzano również pamięć odnośnie kolorówwykorzystywanych przez 20 umieszczonych na liście marek. Markami,których kolory respondenci najczęściej pamiętali, były AA, Easyjeti Cadbury. Wysoko znalazły się także BP i Royal Mail.

W wyniku tego badania Withers & Rogers zachęca firmy abyspróbowały za pomocą patentu prawnie chronić kolor swojej marki. Zwymienionych wyżej marek w ten sposób postąpiła jedynieCadbury.

"Większość marketerów wie, że ludzie reagują na markiemocjonalnie. Dlatego to zaskakujące, że tak niewielu z nich jestświadomych, iż może żądać ochrony znaku firmowego ze względu nazmysłowe właściwości marki" - stwierdziła Fiona McBride, prawnikWithers & Rogers.

źródło: Brand Republic

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"