Kompania Piwowarska i Grupa Żywiec najaktywniejsze reklamowo w branży piwowarskiej

Branża piwowarska właśnie rozpoczyna sezon wzmożonych działań reklamowych. Z badania gemiusAdReal firmy Gemius wynika, że w ostatnich tygodniach aktywność reklamowa całej kategorii piwa została zdominowana przez Grupę Żywiec i Kompanię Piwowarską.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Gemius analizował aktywność reklamową marek z branży piwowarskiej, w okresie od początku kwietnia do 7 maja br.

Pod względem liczby kontaktów reklamowych aktywność reklamowa branży została zdominowana w omawianym okresie przez 2 największe koncerny: Kompanię Piwowarską oraz Grupę Żywiec. Ich łączny Share of Voice w całej branży piwnej wyniósł 84 proc. (Kompania Piwowarska – 49,10 proc., Grupa Żywiec 34,87 proc.).

Kompania Piwowarska w okresie od 1 kwietnia to 7 maja 2023 osiągnęła niemal 1,2 miliarda kontaktów reklamowych, docierając tym samym do 87,78 proc. osób w wieku 18+. Oznacza to, że przeciętny pełnoletni Polak zetknął się z kreacją reklamową tej marki niemal 45 razy.

grafika

Grupa Żywiec w tym samym okresie osiągnęła 847 milionów emisji, odnotowując w grupie 18+ zbliżony zasięg do swojego konkurenta (86,86 proc.) i częstotliwość na poziomie 32 kontaktów w badanym okresie.

grafika

Analizując dzienną aktywność obu marek widoczne są dwie różne strategie. Kompania Piwowarska zintensyfikowała swoją aktywność reklamową zdecydowanie wcześniej, bo już od 11 kwietnia. Wyraźny wzrost liczby kontaktów reklamowych w przypadku Grupy Żywiec widać z początkiem Majówki.  

grafika

Kompania Piwowarska aktywniejsza w telewizji

Obie marki wykorzystywały w kampanii zarówno telewizję, jak i kanały digital. Pod względem liczby kontaktów reklamowych w TV zdecydowanie aktywniejszą kampanię prowadziła Kompania Piwowarska (1 mld kontaktów reklamowych vs 635 mln w przypadku Grupy Żywiec). W digitalu dominowała natomiast Grupa Żywiec z 212 mln kontaktów reklamowych.

Intensywniejsza aktywność Grupy Żywiec w internecie przełożyła się na 6,57 p.p. zasięgu inkrementalnego, jaki kampania digitalowa dobudowała do kampanii telewizyjnej. W przypadku kompanii Piwowarskiej było to 4,96 p.p. zasięgu.

grafika

Pod względem udziału kontaktów reklamowych w całej branży na pierwszym miejscu znalazła się marka Żywiec, ze wskaźnikiem Share of Voice wynoszącym 14,19 proc.. Na drugim miejscu uplasowała się marka Tyskie – 10,52 proc., zaś podium zamyka Lech Free - 9,19 proc.. Na ostatniej pozycji zestawienia 10 najaktywniejszych marek znalazł się Hardmade z udziałem w kontaktach reklamowych wynoszącym 4,57 proc.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą