Kompania Piwowarska kolejny raz promuje "modę na trzeźwą ciążę"

Ruszyła siódma edycja kampanii społecznej FASOFF, której motywem przewodnim jest "moda na trzeźwą ciążę". Inicjatywa Fundacji "Dom w Łodzi", wspierana przez Kompanię Piwowarską, ma uświadamiać, że alkohol w ciąży bez względu na ilość jest zagrożeniem dla zdrowia dziecka.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Kompania Piwowarska kolejny raz promuje "modę na trzeźwą ciążę"
Kampania FASOFF 9 września 2025

Spożywanie nawet niewielkiej ilości alkoholu w tym okresie niesie ogromne ryzyko dla zdrowia dziecka i może prowadzić do poważnych, nieodwracalnych zaburzeń rozwojowych, w tym FAS – płodowego zespołu alkoholowego.

Szacuje się, że w Polsce każdego roku rodzi się około 9 tysięcy dzieci dotkniętych tym schorzeniem. Choć powszechnie wiadomo, że w ciąży należy zachować abstynencję, świadomość tego i możliwych konsekwencji wciąż nie jest wystarczająca. Dlatego celem kampanii FASOFF jest pokazanie, że całkowita rezygnacja z alkoholu w ciąży to najprostszy krok w trosce o zdrową przyszłość dziecka.

Walka z piciem w ciąży w modnej odsłonie

Tegoroczna odsłona akcji opiera się na metaforze mody. W specjalnej sesji zdjęciowej w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie wzięły udział kobiety w ciąży – ambasadorki kampanii. Wśród nich znalazły się m.in. pedagożka specjalna, fizjoterapeutka dziecięca pracująca na co dzień z dziećmi z wadami genetycznymi i zespołem FAS, położna przygotowująca rodziców do świadomego rodzicielstwa, neurologopedka oraz czołowa polska florecistka – olimpijka i złota medalistka Igrzysk Europejskich. Towarzyszyli im polscy projektanci i artyści, którzy wspólnie kreują nowy trend: ciąża w 100 proc. wolna od alkoholu.

– Chcemy razem z przyszłymi mamami promować modę na ciążę bez alkoholu. Wystarczy odstawić kieliszek, by nie skazać dziecka na dramat jakim jest FAS – podkreśla Jolanta Bobińska, prezeska Fundacji "Dom w Łodzi".

Kompania Piwowarska od lat konsekwentnie angażuje się w działania edukacyjne dotyczące odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. – Już po raz siódmy mamy zaszczyt wspierać kampanię FASOFF. To dla nas ważny projekt, bo jego przekaz jest jednoznaczny: alkohol i ciąża nigdy nie idą w parze. Chcemy, aby ten przekaz dotarła do jak największej liczby osób – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, menedżer ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

W ramach kampanii obalane są mity, m.in. że "mała ilość alkoholu nie szkodzi", "łożysko chroni dziecko" czy "FAS da się wyleczyć". W rzeczywistości nawet niewielkie dawki mogą powodować nieodwracalne konsekwencje dla zdrowia dziecka.

Zobacz kampanie FASOFF z poprzednich lat:

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu