Trzy czwarte polskich internautów na Messengerze. Teams popularniejszy od Zooma

Z Messengera korzysta ponad 70 proc. polskich internautów, każdy spędza na platformie prawie 8 godzin. Spory spadek zanotowały komunikatory Google’a, a wzrosły zasięgi Discorda, Zooma i Clickmeeting.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Trzy czwarte polskich internautów na Messengerze. Teams popularniejszy od Zooma

Messengera, w wersji desktopowej i jako aplikacja mobilna, odwiedziło w styczniu br. 21,66 mln polskich użytkowników, zapewniając 72,97 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 7 godzin, 48 minut i sekundę - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Natomiast WhatsApp, tak jak Messenger należący do Meta Platforms, przyciągnął 15,2 mln internautów (co dało 51,22 proc. zasięgu), przeciętnie na 2 godziny, 48 minut i 48 sekund.

Ponad dwie godziny średniego czasu korzystania zanotowały jeszcze dwa komunikatory. Discorda odwiedziło 5,82 mln użytkowników (19,62 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny 25 minut i 50 sekund, a Telegram miał 1,92 mln odwiedzających, 6,48 proc. zasięgu oraz 2 godziny i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-instagram-tiktok-najpopularniejsze-aplikacje-w-polsce,7169675057657985a ##

Komunikatory Google’a - na czele z Google Hangouts, Google Chat i Google Meet - zanotowały 16,92 mln użytkowników, 57,01 proc. zasięgu oraz godzinę, 35 minut i 39 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego.

Z Teamsa skorzystało 3,91 mln polskich internautów (13,18 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 38 minut i 41 sekund. Wyraźnie niższą odwiedzalność miał Zoom: 2,6 mln użytkowników, 8,77 proc. zasięgu oraz 32 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania.

Trzy komunikatory przyciągnęły nieco powyżej miliona internautów. Clickmeeting zanotował 1,15 mln użytkowników, 3,9 proc. zasięgu oraz 27 minut i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania, Signal - 1,06 mln internautów, 3,57 proc. zasięgu oraz 51 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu, a Viber - 1,05 mln użytkowników, 3,54 proc. zasięgu oraz godzinę, 40 minut i 2 sekundy średniego czasu.

Miesiąc do miesiąca Na Messengerze ubyło 591,9 tys. internautów (to 2,7 proc. w dół), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 9 minut i 31 sekund (2,1 proc.).

W komunikatorach Google’a liczba użytkowników zmalała o 1,06 mln, czyli 5,9 proc., natomiast WhatsApp stracił 260 tys. internautów (1,7 proc.), a średni czas korzystania z platformy skrócił się o 5 minut i 38 sekund (3,2 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gry-online-roblox-coin-master-jak-dziala-jak-korzystac,7169711527172225a ##

Za to Discord zyskał 789,1 tys. użytkowników (15,7 proc.) przy spadku przeciętnego czasu o 16 minut i 10 sekund (10 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki kilku innych platform: Zoom zanotował wzrost liczby odwiedzających o 591 tys. (29,4 proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 3 minuty i 41 sekund (10,1 proc.), a Telegram - wzrost o 219,7 tys. użytkowników (12,9 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu o 33 minuty i 6 sekund (21,6 proc.).

Na Signalu przybyło 145,5 tys. internautów (15,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 5 minut i 9 sekund (9,1 proc.), a na Viberze przy wzroście liczby użytkowników o 73,1 tys. (7,5 proc.) średni czas skrócił się o 18 minut i 41 sekund (15,7 proc.).

Wzrosty w obu statystykach osiągnął jedynie Clickmeeting: o 320,3 tys. użytkowników (38,3 proc.) oraz 2 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (8,7 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"