TVP1 liderem, duży spadek TVN. „#Murem za polskim mundurem” wśród hitów tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły reality-show „Rolnik szuka żony”, serial „M jak miłość", dziennik „Wiadomości” oraz „#Murem za polskim mundurem”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a z drugiego na czwarte miejsce spadł TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
TVP1 liderem, duży spadek TVN. „#Murem za polskim mundurem” wśród hitów tygodnia
fot. AKPA

W minionym tygodniu - od 29 listopada do 5 grudnia - najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek ósmej edycji reality-show „Rolnik szuka żony”. Miał średnio 3,75 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,83 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był serial „M jak miłość”. Wtorkowy odcinek produkcji w TVP2 śledziło 3,53 mln osób (27,05 proc. udziału).

„Wiadomości” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” TVP1, które 5 grudnia na antenie stacji obejrzało 3,26 mln widzów (21,93 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3 mln widzów (emisja 29 listopada; 5. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 6 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,92 mln oglądających (niedzielne wydanie).

2,85 mln widzów PŚ w skokach narciarskich w TVP1

Na siódmym miejscu wśród hitów tygodnia znalazł się niedzielny konkurs PŚ w skokach narciarskich. Ponad 2-godzinną relację z Wisły w TVP1 w niedzielne popołudnie śledziło 2,85 mln widzów (22,42 proc. udziału). Zawody równolegle pokazały również Eurosport 1 i TVP Sport, gdzie śledziło je dodatkowo odpowiednio 970 tys. i 550 tys. osób (łącznie 4,37 mln na obu antenach).

Hitem koncert „#Murem za polskim mundurem”

Koncert „#Murem za polskim mundurem” odbył się na terenie Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.

Z polskich gwiazd wystąpili Edyta Górniak, Jan Pietrzak, Halina Frąckowiak, Viki Gabor, Rafał Brzozowski oraz Elwira Mejk z Trubadurami. Ponadto na scenie pojawili się zagraniczni wykonawcy: Oceana, Loona, Las Ketchup, Jenny Berggren, Captain Jack, In-Grid, No Mercy i Lou Bega.

Prowadzącymi byli dziennikarze Telewizji Polskiej: Agata Konarska i Michał Adamczyk.

grafika

„Rolnik szuka żony” przed „M jak miłość” również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności także był reality-show „Rolnik szuka żony”, który w TVP1 miał 1,28 mln osób, co dało stacji 26,72 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,11 mln widzów w TVP2; 24,23 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (1,03 mln osób w TVN; 25,04 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

TVP1 liderem w 4+, duży spadek TVN

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 10,70 proc. Wynik stacji zwiększył się o 1,38 pkt. proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, który miał 8,12 proc. udziału (wzrost o 0,09 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,02 proc. (do góry o 0,17 pkt. proc.). Z kolei z drugiego na czwarte miejsce spadł TVN, którego udział wyniósł 7,73 proc. (- 1,40 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 34,33 proc. do 34,57 proc.

TVN24 na czele stacji newsowych

Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,11 pkt. proc. do 4,85 proc. Szóste było TVP Info (stacja miała 4,38 proc. udziału; - 0,29 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 13. miejsce zajął Polsat News (1,31 proc.; w dół o 0,21 pkt. proc.).

grafika

TVN utrzymuje pozycję lidera w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera utrzymał TVN. Udział stacji zmniejszył się o 1,26 pkt. proc. do 10,02 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,74 proc. (+ 0,17 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP1 (+ 0,88 pkt. proc. do 6,75 proc.), a czwarta była TVP2 (+ 0,20 pkt. proc. do 5,92 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (8,78 proc.; w dół o 1,39 pkt. proc.).

grafika
MK
Autor artykułu:
MK
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"