Beyoncé i adidas kończą współpracę

Piosenkarka Beyoncé i marka adidas zdecydowali się zakończyć współpracę. Artystka stworzyła z marką odzież sportową pod marką Ivy Park.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Jak podaje The Hollywood Reporter, "między partnerami istniały poważne różnice twórcze”. Wokalistka zamierza odzyskać prawa do marki Ivy Park i samodzielnie ją rozwijać.

Według raportu finansowego adidas kontrakt Beyoncé powinien wygasnąć dopiero po 2023 roku.

Współpraca od 2019 roku

Współpraca między adidas i Beyoncé rozpoczęła się w 2019 roku, kiedy marka wyznaczyła piosenkarkę na partnera w zakresie kreatywnego projektowania. Ponadto, w ramach współpracy z producentem odzieży sportowej, artystka odświeżyła stworzoną w 2016 roku markę Ivy Park. Wraz z adidas Beyoncé produkowała odzież sportową, stroje kąpielowe i buty.

Początkowo Ivy Park była efektem współpracy Beyoncé i Topshop, z którymi współpracowała do 2018 roku, po czym marka została przejęta przez nią.

Na początku marca adidas poinformował, że odnotował stratę netto w wysokości 512 mln euro za czwarty kwartał 2022 roku. Gwałtowne pogorszenie wyników było spowodowane zerwaniem kontraktu z raperem Kanye Westem z powodu jego antysemickich wypowiedzi. Adidas zaprzestał produkcji kolekcji Yeezy, tworzonych we współpracy z muzykiem.

W styczniu adidas po raz pierwszy ostrzegł inwestorów, że może ponieść straty w 2023 roku. Zaznaczono, że firma nie jest pewna możliwości sprzedaży zapasów butów Yeezy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/adidas-kanye-west-yeezy-kolekcja-strata-koniec,7169708361168513a ##

W październiku 2022 roku adidas zakończył współpracę z Westem z powodu jego kontrowersyjnych uwag. Wtedy przewidywano, że marka sportowa straci około 250 milionów dolarów z powodu rozwiązania umowy z raperem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem