Coca-Cola Cherry znika z rynku. Czas na Coca-Cola Zero Cukru

Polski oddział koncernu Coca-Cola wycofał z rynku napój Coca-Cola Cherry. Zastąpił go produkt bez cukru: Coca-Cola Zero Cukru. Proces ten jest elementem realizacji europejskiego zobowiązania dotyczącego redukcji kaloryczności w napojach tego producenta.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola Cherry znika z rynku. Czas na  Coca-Cola Zero Cukru

Coca-Cola Cherry Zero Cukru zastąpiła dotychczas sprzedawaną wersję napoju opartą na recepturze z zawartością cukru, czyli Coca-Colę Cherry. Wiśniowy wariant kultowego napoju został wprowadzony globalnie na rynek w 1985 roku, w Polsce zadebiutował w 1996 roku. Pojawienie się na rynku Coca-Coli Cherry przełamało tabu, jakim było nie dodawanie żadnego aromatu do smaku Coca-Coli i nie wprowadzanie pod jej marką żadnego innego smaku.

Coca-Cola Cherry Zero Cukru jest już drugim napojem w portfolio firmy na polskim rynku z mniejszą niż dotychczas zawartością cukru. Wcześniej na rynek wprowadzono Coca-Colę Zero Cukru. Ponadto obniżono kaloryczność napojów Sprite (do 9 kcal na 100 ml).

Obecnie 27 proc. całej oferty koncernu na polskim rynku stanowią produkty o obniżonej lub zerowej zawartości cukru (w ciągu roku ich liczba wzrosła o 5,3 p.proc.).

Koncern Coca-Cola stopniowo modyfikuje ofertę sprzedawanych napojów w ramach realizacji europejskiego zobowiązania się do obniżenia całkowitej zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc. do 2020 roku.

To również element globalnej strategii firmy - koncern już w ub.r. zmodyfikował na świecie recepturę ponad 200 swoich produktów i wprowadził na rynek prawie 500 napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru.

Firma ponadto zwiększa nakłady na reklamy napojów light oraz stawia na edukację konsumentów na temat zróżnicowanej diety. Kolejnym z działań w tym zakresie jest również wprowadzanie mniejszych opakowań napojów, które mają pomagać w kontrolowaniu ilości spożywanych kalorii.

- Prace nad recepturami naszych napojów zmierzające do obniżenia ich kaloryczności to tylko jedno z działań, jakie podejmujemy, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie. Wprowadzamy także na rynek mniejsze opakowania, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość spożywanych kalorii poprzez mniejsze porcje - mówi Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services.

Ponadto koncern Coca-Cola we współpracy z innymi europejskimi producentami żywności i ekspertami ds. żywienia pracuje nad uproszczeniem systemu oznaczeń składu produktów, m.in. poprzez dodanie kolorów, które będą czytelnie informować, jak wysoka jest zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu.

We wrześniu koncern Coca-Cola wprowadził w Australii testowo wersję z kawą bez cukru. Z kolei bohaterem polskich reklam promujących wariant klasycznej coli bez cukru był latem br. Robert Lewandowski. W lipcu marketer odświeżył na rynku amerykańskim Coke Zero i zmienił nazwę napoju na Coca-Cola Zero Sugar.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"