Edipresse Polska zamyka dwutygodnik "Flesz. Gwiazdy & Styl"

Edipresse Polska S.A. zdecydowało o zaprzestaniu wydawania dwutygodnika "Flesz. Gwiazdy & Styl", nowy numer będzie ostatnim. Natomiast w pierwszym kwartale 2021 roku firma zapowiada uruchomienie nowego serwisu o branży modowej.

nb / masz
nb / masz
Udostępnij artykuł:
Edipresse Polska zamyka dwutygodnik "Flesz. Gwiazdy & Styl"
fot. okładka grudniowego numeru

Decyzję o zaprzestaniu wydawania drukowanego wydania "Flesz. Gwiazdy&Styl" ogłoszono oficjalnie w poniedziałek, numer który ukazał się na rynku 21 grudnia będzie ostatnim. Jak informuje Edipresse Polska S.A. w  przesłanym komunikacie do portalu Wirtualnemedia.pl, skupi się teraz na rozwoju nowego projektu internetowego.

Brand Flesz Style ma pozostać obecny jako sekcja tematyczna w serwisie party.pl. Zespół zatrudniony przy tworzeniu magazynu miał dostać propozycję pozostania w spółce w ramach realizacji innych projektów.

Na rynku od 2011 roku

"Flesz. Gwiazdy&Styl" pojawił się na rynku jesienią 2011 roku. Był pozycjonowany jako magazyn people, mniej więcej po połowie jego zawartości stanowiły informacje z życia gwiazd oraz treści o modzie i urodzie.

Nakład pierwszego wydania wyniósł 600 tys. egz. - Liczymy osiągnięcie sprzedaży na poziomie co najmniej 200 tys. egz. - mówiła na konferencji wprowadzającej tytuł Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza “Flesza”.

Ostatecznie pierwszy numer nowego dwutygodnika sprzedał się w liczbie 496 tys. egz. Potem już było słabiej - na początku sprzedaż wynosiła około 330 tys. egz., w tym roku spadła do 20 tys.

Redaktor naczelną "Flesza" od debiutu rynkowego pisma była Aneta Wikariak, która jako szefowa redakcji people & style kieruje też zespołami redakcyjnymi Wizaz.pl i dwutygodnika "Party. Życie gwiazd".

- Wszyscy widzimy zmieniające się zachowania i nawyki konsumenckie za którymi podąża zmieniająca się komunikacja marketingowa i budżety klientów. Naturalnym krokiem dla naszej dalszej obecności biznesowej w segmencie modowym jest 100 proc. obecność w kanałach digital. Zwłaszcza w tak perspektywicznej i dostosowanej do nowych realiów branży fashion - komentuje Maciej Klepacki, dyrektor generalny Edipresse Polska.

W planach nowy serwis fashion

W pierwszym kwartale 2021 roku Edipresse ma uruchomić nowy serwis e-commerce w kategorii fashion. Spółka ma już nad nim pracować od jakiegoś czasu, pozyskiwać partnerów handlowych, produkować treści modowe, a także wdrażać potrzebne do startu projektu rozwiązania technologiczne.

Za przygotowanie i wprowadzenie projektu na rynek odpowiadają Tomasz Sypuła oraz Agnieszka Janota, która od początku grudnia 2020 dołączyła do firmy.

- Konsekwentnie zwiększamy naszą obecność w kluczowych dla naszych użytkowniczek kategoriach tematycznych w obszarze digital. Branża modowa zawsze była w kręgu naszego zainteresowania, a dziś jest szczególnie istotna pod kątem działań e-commerce – stwierdza Maciej Klepacki, dyrektor generalny Edipresse Polska. - Wokół nowego projektu chcemy skupiać użytkowniczki zainteresowane modą i zakupami w Internecie, a wsparcie całego digitalowego portfolio spółki z obszaru lifestyle istotnie przyśpieszy nasz rozwój w kategorii fashion - uważa Klepacki.

Od początku 2021 roku portfolio drukowanych tytułów w ramach segmentu people premium będą tworzyły „Viva!”, „Party. Życie Gwiazd” oraz magazyn „Uroda Życia” (od początku roku będzie dwumiesięcznikiem) oraz cykliczne wydania „Mamo, to ja”.

W skład digitalowego portfolio Edipresse Polska wchodzą m.in. portale Polki.pl, Wizaz.pl, Gotujmy.pl, Mamotoja.pl, Viva.pl i Party.pl, a także serwisy marketplace z usługami z zakresu opieki i prowadzenia domu: Niania.pl, PomoceDomowe.pl, OpiekaSeniora.pl oraz OpiekaZwierzat.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu