„O, The Oprah Magazine” pojawił się na rynku w USA w 2000 r. Jest to kobiecy magazyn założony i współfinansowany przez Ophrę Winfrey, jedną z najbardziej znanych postaci w amerykańskim dziennikarstwie.
Wydawaniem tytułu zajmuje się koncern Hearst Communications.
Koniec drukowanej wersji
Teraz zapowiedziano, że „O, The Oprah Magazine” przestanie się ukazywać tradycyjnej papierowej wersji. Ostatni numer miesięcznika został przewidziany na grudzień 2020 r.
Ostatnio nakład każdego numeru „O” wynosi 2,2 mln egzemplarzy, nie jest znana wysokość sprzedaży tytułu.
Wraz z zakończeniem kioskowej sprzedaży magazynu pozostanie on dostępny w formie serwisu internetowego oraz wersji elektronicznej. Obecnie z cyfrowej odsłony „O” korzysta ponad 8 mln użytkowników.

W komunikacie wydawcy wyjaśniają, że decyzja o zakończeniu wydawania magazynu w druku jest podyktowana koniecznością dostosowania oferty do zmieniającej się sytuacji na rynku, stopniową digitalizacją prasy oraz zmianą zachowań czytelników.
Winfrey i Hearst zapewniają jednak, że tytuł w formie elektronicznej będzie nadal dynamicznie rozwijany. Nie ujawniono czy wraz z zamknięciem drukowanej wersji miesięcznika są planowane zwolnienia w redakcji „O”.











