Koniec miesięcznika „PC World”. „Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej”

W grudniu br. ukaże się ostatni numer miesięcznika „PC World” o tematyce technologicznej (wydawanego przez IDG Poland) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej, przede wszystkim spadające czytelnictwo prasy drukowanej oraz ostatnie wydarzenia na polskim rynku dystrybucji prasy - uzasadnia Ludwik Krakowiak, redaktor naczelny pisma.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, ostatnie wydanie miesięcznika ukaże się w połowie grudnia, będzie oznaczony numerem 1/2019. Nadal będzie natomiast funkcjonowała jego witryna internetowa PCworld.pl.

- Zespół redakcyjny nie żegna się z wydawnictwem, struktura zostanie jednak nieco zreorganizowana - mówi nam Ludwik Krakowiak, redaktor naczelny „PC World”. Sam Krakowiak obejmie funkcję zastępcy redaktora naczelnego magazynu „Computerworld” oraz redaktora prowadzącego serwisu Computerworld.pl. Obecnie w redakcji „PC World” pracują na stałe jeszcze cztery osoby, Piotr Opulski zostanie redaktorem prowadzącym PCworld.pl.

„PC World” zadebiutował w Polsce w 1992 roku, jest wydawany na amerykańskiej licencji. Magazyn dotyczy tematyki technologicznej: komputerów i internetu, urządzeń mobilnych oraz sprzętu RTV. Przez wiele lat do każdego numeru dołączano płytę CD z programami i grami. Ponadto ukazywały się wydania specjalne - „PC World Special” i „PC World Extra”.

Od 2015 roku sprzedaż „PC World”  nie jest kontrolowana przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Natomiast według danych ZKDP w 2014 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu wynosiła 13 779 egz., w 2013 roku - 20 199 egz., w 2012 roku - 27 548 egz., w 2011 roku - 31 543 egz., a w 2010 roku - 40 443 egz.

„Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej”

Ludwik Krakowiak zapewnia, że decyzja o zamknięciu wersji papierowej „PC World” nie wynika jedynie z przyczyn finansowych. - Już teraz wiemy, że pod względem przychodów marka „PC World" zakończy rok 2018 z lepszym wynikiem niż 2017. Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej, przede wszystkim spadające czytelnictwo prasy drukowanej oraz ostatnie wydarzenia na polskim rynku dystrybucji prasy, tj. kłopoty sieci kolporterskiej Ruch - tłumaczy.

- Nie da się działać w oderwaniu od tak ukształtowanego otoczenia biznesowego. Amerykanie, wydający siostrzany magazyn „PC World", zamknęli druk już w 2013 r. mimo prawie 340 tys. aktywnych prenumerat papieru. Polski papierowy „PC World” utrzymał się na rynku pięć i pół roku dłużej, przeżywając również większość lokalnych konkurencyjnych magazynów o IT/nowych technologiach - dodaje.

Przypomnijmy, że na początku ub.r. Burda Media Polska zakończyła wydawanie miesięcznika „Chip”. Natomiast prawa do witryny internetowej Chip.pl od firmy przejęła grupa dziennikarzy magazynu, która nową wersję serwisu uruchomiła w lipcu ub.r.

Już w 2010 roku Burda zamknęła magazyn „Enter”, natomiast Wydawnictwo Bauer w 2008 roku zrezygnowało z pism „Next” i „Click!”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa