Wczoraj na łamach Wirtualnemedia.pl opisywaliśmy nową ofertę promocyjną w aplikacji lojalnościowej sieci Żabka. Klienci mogli kupić znacznie taniej, za symboliczną złotówkę, kawę, hot doga czy kanapkę, dodając do rachunku paczkę papierosów czy wkłady z kapsułką.
Żabka wycofuje reklamy z papierosami

Jak wynika z przesłanego portalowi Wirtualnemedia.pl oświadczenia, po krytyce sieć Żabka Polska postanowiła wycofać ofertę.
- Zgadzamy się, że nawet w przypadku braku przesłanek prawnych, tak jak ma to miejsce w obecnej sytuacji, komunikacja może być niewłaściwa z innych powodów. Dlatego zdecydowaliśmy o wycofaniu komunikacji tej konkretnej oferty, co ma miejsce dzisiaj. Niezależnie od tej decyzji, uzgodniliśmy zaostrzone kryteria dla przyszłych działań komunikacyjnych. Jesteśmy przekonani, że to pozwoli uniknąć kontrowersji w przyszłości i Żabka będzie kojarzona jedynie z pozytywnie odbieranym przekazem - czytamy w oświadczeniu przekazanym Wirtualnemedia.pl przez Żabka Polska.
Publicznie interwencję w organach regulacyjnych i prokuraturze zapowiedziało Ministerstwo Zdrowia.
- Reklama wyrobów tytoniowych jest niedopuszczalna i nieważne, do jak wąskiego grona osób jest kierowana oraz czy są to tylko palacze. Jesteśmy zobligowani skierować sprawę do prokuratury i UOKiK – poinformował resort zdrowia.

Polskie prawo zakazuje reklamy papierosów w mediach, czyli na nośnikach zewnętrznych, telewizji, radiu, w prasie. Nie wolno także reklamować wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych i produktów imitujących wyroby lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli związanych z używaniem tytoniu. Papierosy nie mogą także być przedmiotem różnych loterii promocyjnych, nie można wymieniać na nie bonów rabatowych w programach lojalnościowych itp.
Żabka ma ponad 9000 sklepów w Polsce, prowadzonych przez franczyzobiorców. Ponad 50 z nich działa w modelu autonomicznym.











