Konsumenci potrzebują coraz więcej telewizyjnych źródeł

Przeciętny konsument, aby być na bieżąco ze wszystkimi telewizyjnymi treściami na świecie, korzysta średnio z 5,7 różnych źródeł telewizyjnych treści - wynika z badania Hub Entertainment Research, przeprowadzonego na rynku amerykańskim.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tegoroczna średnia 5,7 źródeł telewizyjnych treści to wynik o blisko jedno źródło wyższy niż rok temu (4,8) oraz niemal dwukrotnie wyższy niż przed pandemią w roku 2019 (3,7).

Wykorzystywane przez konsumentów źródła to tradycyjna płatna telewizja, serwisy streamingowe oraz odbiór naziemnego sygnału poprzez antenę.

Najbardziej do wzrostu średniej przyczynił się streaming. Z danych Hub wynika, że z usług telewizji strumieniowej korzysta blisko 8 na 10 użytkowników. W przypadku subskrypcji tradycyjnej płatnej telewizji wynik jest o 19 pkt. proc. niższy. To źródło zaliczyło zresztą spadek w ciągu roku o 7 pkt. proc.

Jednocześnie tylko o 2 pkt. proc. wobec zeszłego roku wzrosła liczba konsumentów deklarujących rozpoczęcie korzystania ze streamingu. Główne czynniki napędzające rosnącą różnicę między streamingiem a płatną telewizją to coraz częstsze korzystanie z wielu usług streamingowych oraz rosnąca popularność darmowych, wspieranych reklamami usług.

Ponad połowa (59 proc.) oglądających telewizję przyznaje, że korzysta z co najmniej dwóch topowych serwisów SVOD (Netflix, Amazon Prime Video, Hulu, Disney+ lub HBO Max). To o 8 pkt. proc. więcej niż w 2020 r. W przypadku usług AVOD (Roku Channel, Pluto TV, Peacock) także odnotowano wzrost o 8 pkt. proc., do 48 proc.

Co więcej, 21 proc. konsumentów zamierza w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zarejestrować się w kolejnej usłudze. Większość z nich nie planuje przy tym rezygnacji z dotychczas wykorzystywanych usług. Najczęściej są to osoby korzystające z czterech lub więcej usług.

Ponadto, badanie Hub wykazało, że ok. 52 proc. konsumentów uważa, że ich pakiet usług "bardzo dobrze" spełnia ich potrzeby. 42 proc. wskazało tutaj odpowiedź "dość dobrze", a tylko 6 proc. stwierdziło, że "nie za dobrze".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online