Konsumenci rzadko korzystają z telewizorów z dostępem do internetu

Konsumenci z krajów zachodnich i USA nadal są przyzwyczajeni do systemu analogowego, natomiast konsumenci na rynkach wschodzących są bardziej otwarci na nowości technologiczne, takie jak na przykład Smart TV - wynika z badania przeprowadzonego w 13 krajach przez GfK.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na poziomie globalnym 28 proc. widzów uważa, że programy telewizyjne umożliwiające interakcję z odbiorcami są ciekawsze niż programy „standardowe”.

25 proc. badanych twierdzi, że możliwość dyskutowania na bieżąco o oglądanych programach telewizyjnych poprzez media społecznościowe pozytywnie wpływa na odbiór samego programu.

Widzowie w takich krajach jak Chiny, Brazylia i Indie są bardziej skłonni obejrzeć interaktywny program niż widzowie w krajach zachodnich (Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Niemcy).

Ponadto konsumenci ze wszystkich krajów, w których zostało przeprowadzone badanie twierdzą, że funkcja dostępu do internetu nie jest kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie telewizora. Największą rolę odgrywa cena oraz wielkość ekranu. Natomiast konsumenci z krajów zachodnich (26 proc. Brytyjczyków i 29 proc. Amerykanów) przywiązują mniejszą wagę do dostępności internetu w telewizorze, niż konsumenci z rynków wschodzących (61 proc. w Indiach, 64 proc. w Chinach).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"