Kontrola jakości działań merchandisingowych

Nieaktualne materiały reklamowe, niewłaściwa ekspozycja ulotek i plakatów, nieprofesjonalne ich wykonanie - to niektóre rezultaty audytu jakości działań merchandisingowych, przeprowadzonego w poznańskich bankach przez PMT Marketing System.

matteo
matteo
Udostępnij artykuł:

Badanie pokazało istotne różnice w jakości tego typu działań pomiędzy bankami, a co więcej pomiędzy poszczególnymi oddziałami danego banku.

Impulsem do przeprowadzenia audytu były wyniki badania "Funkcje merchandisingu w marketingu bankowym", zrealizowanego w czerwcu br. na zlecenie PMT Marketing System przez firmę Pentor - Poznań. Wyniki pokazały, że menadżerowie pozytywnie oceniają działania merchandisingowe prowadzone w ich bankach. Aż 66 proc. menadżerów było zdania, że obecny system ekspozycji materiałów reklamowych "działa dobrze", dlatego firma PMT Marketing System postanowiła to sprawdzić - czytamy  wkomunikacie prasowym.

Okazuje się, że w 15 proc. placówek bankowych znaleziono nieaktualne materiały reklamowe. W prawie połowie badanych oddziałów, ulotki rozłożone były poza przeznaczonymi do tego stojakami, a niemal w co 10 oddziale można było spotkać materiały reklamowe wykonane samodzielnie kolorowymi pisakami lub na komputerach przez pracowników oddziałów. Często spotykano również plakaty powieszone nie na specjalnych nośnikach, lecz na ścianach i tablicach przy użyciu pinezek lub taśmy klejącej.

"W niektórych bankach działania merchandisingowe realizowane są na zadowalającym poziomie, ale w niektórych merchandising w ogóle nie jest stosowany. Aż 77 proc. badanych przez nas oddziałów nie stosuje prezentacji blokowej, która polega na umieszczaniu w bezpośrednim sąsiedztwie plakatów i ulotek reklamujących ten sam produkt. Wykorzystanie tej techniki pozwala znacznie zwiększyć widoczność ekspozycji" - wyjaśnił Michał Klincewicz z PMT Marketing System.

matteo
Autor artykułu:
matteo
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii