Kosmetyki najczęściej kupujemy w drogeriach Rossmann, w górę Biedronka

Dyskonty to obecnie najszybciej rosnący kanał sprzedaży kosmetyków w Polsce, a ich udział w tym rynku wzrósł o ok. 2 proc. w przeciągu ostatnich dwóch lat - wynika z raportu PMR.

km
km
Udostępnij artykuł:

Oprócz szybkiej ekspansji dyskontów i większej liczby klientów, dynamiczny wzrost sprzedaży jest z jednej strony efektem rozszerzania oferty kosmetyków markowych w dyskontach, a z drugiej - rosnącej sprzedaży kosmetycznych marek własnych. W ramach ogólnego trendu rozszerzenia asortymentu, zarówno przy okazji specjalnych akcji promocyjnych, jak i na stałe, dyskonty oferują coraz więcej znanych marek. Ponadto coraz większą rolę w rynku kosmetycznym, tak jak w całym sektorze FMCG, pełnią marki własne, w tym te rozwijane przez dyskonty.

Wzrost znaczenia Biedronki jako miejsca zakupu kosmetyków obrazują wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu. Sieć uplasowała się na 3. pozycji - za siecią Rossmann i firmą Avon - z wynikiem 10 proc., podczas gdy jeszcze rok temu zajmowała 9. pozycję.

grafika

Na dokonywanie zakupów kosmetycznych w sklepach sieci Biedronka wskazali głównie klienci z wykształceniem podstawowym (w tej grupie 17 proc.) oraz członkowie z gospodarstw o dochodach netto na jednego mieszkańca poniżej 1000 zł (14 proc.). Osoby o wyższych dochodach częściej wybierają zakupy w drogeriach lub internecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online