Kosmiczne jedzenie w Żabce. Menu stworzył Mateusz Gessler

Sieć Żabka wprowadziła do sprzedaży dania opracowane przez kielecką firmę Lyfood na podstawie przepisów Mateusza Gesslera - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zostały one stworzone specjalnie na potrzeby nadchodzącej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Kosmiczne jedzenie w Żabce. Menu stworzył Mateusz Gessler

Start pierwszej polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną planowany jest na 8 czerwca 2025 roku. Oprócz czteroosobowej załogi astronautów na orbitę poleci również Bonus Food, czyli menu posiłków, które we współpracy Europejską Agencją Kosmiczną stworzyła firma Lyofood, polski producent żywności liofilizowanej premium.

– Celem projektu Bonus Food jest zaopatrzenie astronautów biorących udział w misji kosmicznej w specjalną żywność, stanowiącą uzupełnienie ich standardowego jadłospisu – podano w komunikacie. W polskim menu Bonus Food znalazły się pierogi z kapustą i grzybami, zupa pomidorowa z makaronem orzo, leczo z kaszą gryczaną oraz kruszonka z jabłkiem. Receptury trzech pierwszych dań opracował kucharz i restaurator Mateusz Gessler, natomiast kruszonka została wybrana z oferty deserów producenta.

grafika

Dania z linii Astro Menu zamknięte zostały torebkach ozdobionych zdjęciami gwiazdozbiorów, galaktyk i mgławic uchwyconych przez teleskop Hubble’a. Nazwa obiektu, jego typ, lokalizacja oraz odległość od Ziemi zawarte są w dołączonym opisie astronomicznym, co nadaje produktom edukacyjny charakter.

Ilustracje umieszczone na frontowych etykietach to efekt współpracy Lyofood z polskimi artystami: Joanną Concejo (Astropierogi), Aleksandrą Czudżak (Astrodeser), Tomkiem Larkiem (Astrozupa) i Maćkiem Polakiem (Astrodanie).

Mateusz Gessler jest kucharzem i restauratorem. Obecnie gotuje w programie „Halo tu Polsat”. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą