Krajowa Rada pyta: jakie kanały mają się znaleźć na MUX-8?

Krajowa Rada Radiofonii rozpoczęła konsultacje przed ogłoszeniem konkursu na stacje, które znajdą się na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Regulator chce dowiedzieć się jaka jest oczekiwana przez rynek i widzów zawartość programowa MUX-8.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z decyzją KRRiT z października ub.r., trzy sloty na MUX-8 otrzyma Telewizja Polska, która będzie mogła tam nadawać trzy kanały w standardzie SD lub jeden w HD i jeden w SD. Wstępnie TVP deklaruje, że chce na ósmym multipleksie umieścić TVP Kultura HD i TVP Dokument (więcej na ten temat).

Natomiast pozostałe cztery miejsca na MUX-8 przeznaczone zostaną dla czterech kanałów w jakości SD wybranych w konkursie, w którym wziąć będą mogli zainteresowani nadawcy. KRRiT w jego warunkach określi najprawdopodobniej charakter programu, jaki będą musiały mieć stacje biorące w nim udział. 

Przed ogłoszeniem konkursu Krajowa Rada rozpoczęła konsultacje, by dowiedzieć się „jakie istniejące lub nowe cztery programy telewizyjne w najpełniejszy sposób uzupełnią ofertę programową naziemnej telewizji cyfrowej i w związku z tym powinny znaleźć się w bezpłatnej ofercie operatora multipleksu ósmego?”.

Stanowiska konsultacyjne należy przekazywać do dnia 30 kwietnia br. na adres elektroniczny konsultacje_programymux8@krrit.gov.pl lub pocztą tradycyjną na adres Skwer Kard. S. Wyszyńskiego 9, 01-015 Warszawa z dopiskiem „Konsultacje_programymux8”. W konsultacjach wziąć mogą udział zarówno firmy i organizacje, jak i osoby fizyczne.

Konkurs, który wyłoni stacje na MUX-8, ruszy po tym jak Urząd Komunikacji Elektronicznej wybierze operatora tego multipleksu. Konkurs na niego ruszył w połowie marca br. Dotąd chęć uczestnictwa w nim wstępnie zadeklarowały Polski Operator Telewizyjny  (spółka Polsatu i TVN) oraz Telewizja Polska

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia