Krajowy Instytut Mediów z kolejną odsłoną badania założycielskiego. Sprawdził też, jak z internetu korzystają seniorzy

Krajowy Instytut Mediów opublikowano wyniki swojego badania założycielskiego z pierwszej połowy br. Ponadto KIM przeprowadził badanie sprawdzające, jak z internetu korzystają osoby w wieku ponad 50 lat.

pap
pap
Udostępnij artykuł:

W serwisie internetowym Krajowego Instytutu Mediów zaprezentowano wyniki połówkowe badania założycielskiego za rok 2023, w którym opisano, "najważniejsze wskaźniki mediowe, w tym sposoby odbioru sygnału telewizji linearnej".

"Na podstawie danych za pierwsze półrocze 2023 została zasygnalizowana zmniejszająca się liczba odbiorców płatnej telewizji, a szczególnie satelity, przy wzrośnie użytkowników wyłącznie telewizji naziemnej. Została także podkreślona zmiana definicji gospodarstwa domowego w publikacjach GUS - z definicji ekonomicznej na mieszkaniową, wynikającą ze spisu 2021. Temat jest istotny z punktu widzenia budowania modeli konsumpcji mediów" - poinformował KIM.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-disney-hbo-max-najczesciej-uzywane-telewizory-samsung,7169476554246273a ##

Badanie założycielskie realizowane przez Krajowy Instytut Mediów jest podstawowym badaniem populacyjnym dot. konsumentów mediów elektronicznych w Polsce.

Trzy czwarte seniorów ma w domu internet

Jak poinformowano PAP, w związku z tym, że odsetek osób w wieku senioralnym wzrasta, Krajowy Instytut Mediów przygląda się dzisiejszym 50-latkom, ich zwyczajom i kompetencjom w obszarze korzystania z mediów. "To właśnie ta grupa zasili w przyszłości pokolenie seniorów. Motywem przewodnim raportu jest pytanie, jak bardzo przyszli seniorzy będą różnić się od dzisiejszych i jakie będą ich potrzeby" - podał.

Z badania wynika m.in., że w grupie 60-74-latków trzy na cztery osoby mają dostęp do Internetu w swoim domu. Internauci wieku 50+ nadal częściej skupiają się na poszukiwaniu informacji niż na eksplorowaniu i świadomym wyborze treści. Dlatego, w ocenie autorów raportu z badania, wachlarz aktywności osób 50+ jest mniejszy niż wśród młodszych pokoleń. Autorzy raportu zwrócili też uwagę, że treści związane z rozrywką konsumuje mniej niż 50 proc. osób w wieku 50+. Z kolei osoby w wieku 60-74 chętniej korzystają z darmowego YouTube niż płatnych serwisów.

grafika

Wyniki badań KIM zaprezentował na spotkaniu grupy roboczo-badawczej MOC TV i Krajowego Instytutu Mediów, które odbyło się w czwartek. Wówczas zespół KIM zaprezentował wyniki stronie rynkowej.

grafika

W informacji Przemysław Broniszewski, Prezes Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych "MOC TV" ocenił, że "przedstawione przez KIM wyniki dotyczące sposobu odbioru przez widzów sygnału telewizji linearnej, a także obszaru korzystania z mediów przez osoby w wieku 50+ są bardzo wartościowe dla nadawców".

"Mamy nadzieję, że będziemy mogli razem z KIM pogłębiać wiedzę o różnych sposobach konsumpcji treści wideo, zwłaszcza w podziale na grupy wiekowe, płeć, miejsce zamieszkania i sytuację gospodarstwa domowego. Dane te są kluczowe zarówno dla działów programmingu, jak i biur reklamy" - dodał.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa