Fundacja Allegro All For Planet od lat wspiera ideę zrównoważonego transportu miejskiego i promuje rower, jako przyjazny środowisku naturalnemu. Poza argumentami ekologicznymi, równie ważne są te o charakterze ekonomicznym, bo na zatłoczonych ulicach polskich miast rower staje się najszybszym sposobem na przemieszczanie, a to oszczędność czasu i pieniędzy. Do tej pory Fundacja postawiła już 585 oryginalnych stojaków, kolejnych 100- stanie w ramach rozpoczynającej się akcji.
Akcja skierowana się do dwóch najważniejszych grup docelowych. Pierwsza to mieszkańcy polskich miast, którzy na co dzień korzystają z samochodów, a o rowerze myślą wyłącznie w kategoriach rekreacji. Druga to aktywni cykliści, którzy jednak bardzo często narzekają na brak infrastruktury, ścieżek rowerowych i miejsc, w których można bezpiecznie zaparkować rower. W celu aktywizacji obydwu tych grup, powstała koncepcja interaktywnego konkursu, który połączy nowoczesne technologie z jazdą na rowerze. Dodatkowo, by wzmocnić zaangażowanie użytkowników, sięgnięto także po bardzo popularną obecnie w marketingu „grywalizację”, zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i grupowym. Na potrzeby akcji powstał dedykowany jej serwis internetowy: www.zaparkujklimatycznie.pl

Uczestnicy zabawy „kręcą kilometry” albo w animacji online (na stronie www), albo na prawdziwym rowerze w terenie. W tym celu zaprojektowano aplikację mobilną (iOS i Android), która w oparciu o sygnał GPS odmierzy dystans 10 kilometrów potrzebnych do udziału w konkursie. To jednak tylko niewielka część funkcjonalności aplikacji mobilnej. Służy ona jednocześnie jako informator o lokalizacji stojaków rowerowych Fundacji Allegro All For Planet, a także podręczna baza ciekawych tras rowerowych. Za pomocą tej aplikacji, uczestnicy konkursu „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” będą także wyznaczać nowe trasy i polecać je swoim znajomym. Wystarczy, że wsiądą na rower i przejadą dystans, a aplikacja zapisze ślad sygnału GPS na mapie i opublikuje ją w serwisie www.zaparkujklimatycznie.pl
Żeby wzmocnić dodatkowo zaangażowanie uczestników w akcję, wykorzystano także element rywalizacji grupowej. Dzięki temu na ulicach polskich miast stanie wkrótce kolejnych 100 klimatycznych stojaków Fundacji Allegro All For Planet.

- Podstawą gry o nagrody indywidualne jest pokonanie 10km (online lub na rowerze). Uczestnik przekazuje jednak równocześnie przejechany dystans na konto swojego województwa. W oparciu o przejechane kilometry, powstaje ranking regionów, które z kolei rywalizują o oryginalne stojaki rowerowe Fundacji Allegro All For Planet. Co warto podkreślić, to uczestnicy konkursu- korzystając ze strony www i aplikacji mobilnej- wskażą nam miejsca, gdzie najbardziej brakuje miejsc parkingowych. A my je tam postawimy. Ta wspólna gra o stojaki powinna zmobilizować lokalne społeczności do udziału w zabawie i wspólnego „kręcenia kilometrów”- mówi Krzysztof Śpiewek, dyrektor ds. projektów specjalnych w dziale marketingu Grupy Allegro.
W ramach promocji akcji, w 4 miastach zorganizowane zostaną akcje ambientowe, polegające na zaparkowaniu 50 pomarańczowych rowerów przy stojakach Fundacji na środku centrów handlowych. Dodatkowo, właściciele „dwóch kółek” w tych miastach znajdą na swoich siodełkach 1000 sztuk przeciwdeszczowych pokrowców na siodełko, z logotypem akcji i adresem serwisu www.

Kampania potrwa do 31 lipca. Partnerami akcji są Allego, polskanarowery.pl oraz Magazyn Rowerowy.











