Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji spotkał się z kilka dni temu z Ireną Lipowicz, Rzecznikiem Praw Obywatelskich. Głównym tematem rozmów było omówienie spraw związanych z kontrolą głośności nadawania reklam w stacjach radiowych i telewizyjnych, po liście jaki Lipowicz wystosowała do KRRiT kilkanaście dni temu (więcej na ten temat).
Przewodniczący KRRiT wyjaśnił, że w ubiegłym roku z przyczyn finansowych Rada nie mogła monitorować poziomu głośności reklam (więcej na ten temat). W tegorocznym budżecie przewidziane są środki na te cele i jeszcze w pierwszym półroczu taki monitoring prawdopodobnie zostanie rozpoczęty.
Zgodnie z rozporządzeniem KRRiT z 2010 r. reklamy w radiu i telewizji nie mogą być głośniejsze niż poprzedzające je programy. Odpowiedniego poziomu reklam mają przestrzegać nadawcy, a KRRiT jest zobowiązana do monitorowania, czy rzeczywiście tak się dzieje. Do Rzecznika Praw Obywatelskich podobnie jak do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji napływają skargi na to, że nadawcy ciągle nie wywiązują się z tego zadania.












