Koncesja z 19 sierpnia jest jedną z pierwszych podpisanych przez przewodniczącą KRRiT Agnieszkę Glapiak, która pod koniec lipca zastąpiła Macieja Świrskiego na stanowisku. Koncesja, na którą KRRiT zgodziła się na posiedzeniu z 8 sierpnia, obowiązuje do 18 sierpnia 2035 roku. Kosztowała nieco ponad 15 tys. zł.
W dokumencie zapisano, że emisja będzie odbywała się na pozycji orbitalnej Hot Bird 13E na transponderze 12,284 GHz, pol. H. To pojemność platformy cyfrowej Polsat Box. Z wykazu Lyngsat.com wynika, że są tam nadawane stacje National Geographic People, Polsat Viasat Nature, Eska Rock TV, Extreme Sports Channel, Film Cafe, Wydarzenia 24, Eska TV Extra, HBO, Vox Music TV, Polsat Sport Fight, Polsat Sport 3 i Disney Jr.

Kanał Mango 24 należał do TVN
Stacja Mango 24 zadebiutowała w 2002 roku. Była dostępna drogą satelitarną i przez sieci kablowe. W maju 2007 roku Grupa TVN przejęła 100 proc. udziałów w spółce Mango Media od Macieja i Doroty Bukowskich. Transakcja była warta 13 mln euro. Z czasem na antenie kanału zaczęły pojawiać się pasma na żywo.
W sierpniu 2017 roku TVN sprzedał udziały w stacji firmie Studio Moderna, która prowadziła wówczas kanały telezakupowe w Rosji, na Ukrainie i w Rumunii. Bloki Mango nadal pojawiały się jednak na antenach stacji TVN. Kilka lat po transakcji stację usunął z oferty Cyfrowy Polsat. 1 sierpnia 2020 roku zakończyła ona nadawanie.
Krótko przed zniknięciem Mango 24 trafiła na multipleksy lokalne naziemnej telewizji cyfrowej, związane z Grupą MWE Networks. Zastąpiła go stacja Super TV firmy Michała Winnickiego. Miała mieć charakter telezakupowy. Ostatecznie jednak przekształcono ją w Xtreme TV, który nadaje programy m.in. o przyrodzie, wędkarstwie i łowiectwie.

W 2023 roku grupa Cyfrowy Polsat przejęła sklep internetowy mango.pl i prawa do marki Mango. Kilka lat wcześniej, bo od 2018 roku spółka Polsat Investments zaczęła przejmować udziały w firmie TVO. Obecnie jest większościowym akcjonariuszem. Od 2014 roku kanały Polsatu emitowały bloki TVO. W 2017 roku ruszył całodobowy kanał pod tą nazwą, który rok później zmienił nazwę na TV Okazje i nadaje do dziś.
Mango w Republice, skok wyników TVO
Obecnie bloki telezakupów pod szyldem Mango pokazują m.in. kanały Republika i wPolsce24. Promują na przykład sprzęty do ćwiczeń czy masażu, akcesoria ułatwiające sprzątanie, naczynia kuchenne czy sprzęty do ogrodu.
– Złożyliśmy wniosek koncesyjny do KRRiT, a o ewentualnych dalszych krokach będziemy informować w odpowiednim czasie, na razie nic nie jest przesądzone – mówiła w marcu Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu.

Jak już szczegółowo opisywaliśmy, w 2024 roku firma TVO wypracowała wzrost przychodów o 105 proc. do 65,08 mln zł, zarabiając na czysto 14 mln zł.











