KRRiT prowadziła analizę programów TV4 i TV6 emitowanych w dniach 28-30 marca ub.r. Kontrola wykazała przekroczenie czasu emisji reklam. Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radio-maryja-ukarane-przez-krrit-ojciec-rydzyk-zachecal-do-kupowania-reklam-w-tv-trwam ##
W uzasadnieniu decyzji organ zwraca uwagę, że przedmiotem decyzji o ukaraniu były przekazy autopromocyjne, zawierające nacechowane emocjonalnie sformułowania, które bezpośrednio zachęcają do obejrzenia proponowanych pozycji programu.
- W rozumieniu art. 4 ust. 17 ustawy o rtv autopromocja jest reklamą. Reklamą nie jest ogłoszenie nadawcy, które zawiera jedynie informację o audycjach lub fragmenty tych audycji - informuje Krajowa Rada.

KRRiT nałożyła na Telewizję Polsat, która jest nadawcą TV4 i TV6, dwie kary finansowe każda w wysokości 15 tys. zł. Wymierzając karę KRRiT uwzględniła zakres i stopień szkodliwości naruszenia m.in. fakt, że przekroczenie limitu czasu nastąpiło w programie ogólnodostępnym rozpowszechnianym nieodpłatnie na obszarze całego kraju. Pod uwagę wzięto również możliwości finansowe nadawcy.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bedzie-duzo-wiecej-autopromocji-w-telewizji-i-radiu-tvp-dla-nas-to-korzystne ##











