Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze i mieszkańcy wsi (profil)

Polsat News chętniej oglądają mężczyźni niż kobiety. Wśród widowni stacji dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy wsi - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze i mieszkańcy wsi (profil)
Bogdan Rymanowski, Dorota Gawryluk, fot. Polsat

Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet

W tym roku Polsat News oglądało średnio 45,32 proc. kobiet i 54,68 proc. mężczyzn. Struktura widowni stacji w podziale na płeć różni się od tej, którą charakteryzuje się cały rynek telewizyjny w naszym kraju.

Charakteryzuje się przewagą widowni kobiecej - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,52 proc. kobiet i 46,48 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat News nieco niższy udział widowni męskiej nad kobiecą miał w okresie od 1 stycznia do 19 lipca 2022 roku, kiedy to mężczyźni stanowili 52,29 proc. (kobiety - 47,71 proc.).

grafika

76 proc. widzów stacji stanowi grupa wiekowa 50+

Kanał Polsat News na tle całego rynku charakteryzuje się względnie wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni każdej z tych stacji w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w tym roku wynoszą z reguły poniżej lub w okolicy 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych stacja miała również w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-tvn24-widzowie-starsi-emeryci-mieszkancy-miast,7169496874756225a ##

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie newsową stacją Telewizji Polsat stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności Polsat News notuje w grupie 65+, w której widownia stanowi 48,20 proc. wszystkich oglądających. Dla porównania w całym rynku jest to 34,50 proc.

grafika

Rośnie udział widowni wiejskiej

Relatywnie wysokie dysproporcje oglądalności Polsat News względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Stacja ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 49,70 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 38,35 proc.

grafika

41 proc. widzów Polsat News ma dochody powyżej 5 tys. zł netto

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że nieco więcej widowni stanowią osoby z wysokimi dochodami. Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 stycznia do 19 lipca br. wynosił 41,29 proc., a rok wcześniej było to 34,98 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-tvp-info-kto-oglada-profil-widza,7169497088026241a ##

Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w tym roku wynik wynosi 2,72 proc., a jesienią ub.r. - 4,15 proc.

grafika

Poziom wykształcenia widzów bez większych zmian

Polsat News najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, których udział w widowni stanowi 45,27 proc. Wykształcenie średnie posiada 33,70 proc. widzów stacji, a wyższe - 19,07 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

W analogicznym okresie rok wcześniej wartości były na zbliżonym poziomie - odpowiednio 45,76 proc., 32,98 proc. i 18,62 proc.

grafika

53 proc. widowni stacji stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód Polsat News najchętniej oglądany jest przez emerytów, którzy stanowią 53,22 proc. widowni stacji. Dla porównania, wszystkie kanały telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,64 proc. emerytów.

grafika

grafika

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn24-liderem-kanalow-informacyjnych-zyskuje-tvp-info,7169497842735233a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"