Radio 357 i Nowy Świat słuchane dłużej niż RMF FM. Radio Maryja i Jedynka przed Radiem ZET

Internetowe Radio 357 i Radio Nowy Świat notują średni dobowy czas słuchania wynoszący ponad 200 minut, tak samo jak regionalne Radio Silesia. Jedynka, Radio Maryja i VOX FM wyprzedzają pod tym względem RMF FM i Radio ZET, a wśród słuchaczy najstarszych i z największych miast liderem jest Radio 357.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według fali badania Krajowego Instytutu Mediów realizowanej od lutego do kwietnia br. RMF FM w emisji analogowej jest słuchane codziennie przez każdego odbiorcę średnio przez 142 minuty. Wśród słuchaczy w wieku 15-29 lat jest to tylko 116 minut, a wśród tych mających 75 lat i więcej - 213 minut.

Radio ZET zanotowało 129 minut przeciętnego dobowego czasu korzystania w emisji analogowej. W grupie wiekowej 15-29 lat wskaźnik wyniósł 107 minut, a w grupie 70+ - 149 minut.

Radio Maryja, Jedynka i Radio Pogoda z najdłuższym czasem słuchania analogowego

Poziom 150 minut średniego czasu słuchania przekroczyły trzy rozgłośnie: Jedynka - 156 minut, Radio Maryja - 157 minut oraz Radio Pogoda - 153 minuty.

Wszystkie przyciągają na dłużej kobiety niż mężczyzn. Jedynki panie słuchają średnio przez 170 minut w ciągu doby, a panowie - przez 141 minut. W przypadku Radia Maryja jest to odpowiednio 178 i 118 minut, a w przypadku Radia Pogoda - 167 i 139 minut.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-slucha-radia-emeryci-jedynka-przed-radio-maryja-eska-rzadzi-wsrod-mlodych-w-internecie,7169857926674049a ##

Wśród słuchaczy w wieku 15-29 lat Jedynka zanotowała tylko 87 minut, Radia Maryja - 76 minut, a Radio Pogoda - 101 minut. Natomiast w grupie wiekowej 75+ stacje osiągnęły, odpowiednio, 185, 187 i 220 minut.

Podobne dysproporcje są w przypadku Radia TOK FM: w grupie 15-29 lat przeciętny czas słuchania go przez dobę wyniósł 76 minut, ponad trzy razy mniej niż w grupie 75+ (170 minut).

Radio Eska najmocniej wciąga młodych, a Antyradio mężczyzn

Jedynymi rozgłośniami z dłuższym czasem słuchania w najmłodszej niż najstarszej grupie wiekowej są Radio Eska i RMF Maxxx. Pierwsza w grupie 15-29 lat zanotowała 106 minut, a w grupie 75+ - 82 minuty, a druga - odpowiednio 96 i 83 minuty.

W przypadku Antyradia żaden z respondentów w wieku minimum 75 lat nie zadeklarował analogowego słuchania stacji. Natomiast mężczyźni słuchali stacji w ciągu doby średnio przez 131 minut, a kobiety - przez 80 minut.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-w-polsce-rmf-fm-z-dwa-razy-wyzsza-sluchalnoscia-od-radia-zet-w-internecie-trojka-daleko-za-radiem-357-i-rns-dane-kim,7169860485195393a ##

RMF Classic zanotowało 110 minut przeciętnego czasu korzystania przez mężczyzn i 99 minut przez kobiety, VOX FM - odpowiednio 154 i 136 minut, a Radio Eska - 114 i 110 minut.

grafika

Wśród rozgłośni z niższą słuchalnością liderem pod względem średniego dobowego czasu słuchania w emisji analogowej jest Radio Silesia z 223 minutami (aż 36 minut w grupie 75+).

Nieco poniżej 200 minut zanotowały natomiast Radio Elka (196 minut), Radio Parada (192 minuty) oraz Radio Piekary i Radio Fest (po 189 minut).

grafika

Radio Maryja na czele w wielkich miastach

RMF FM i Radio ZET najdłuższy średni czas słuchania dobowego osiągnęły w miastach do 100 tys. mieszkańców - odpowiednio 144 i 135 minut.

Jedynka najdłużej przyciąga słuchaczy ze wsi (163 minuty), tak samo jak Radio Plus (139 minut) i Radio Pogoda (158 minut). Natomiast Radio Maryja najlepszy wynik zanotowało w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców - 192 minuty.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-radiowy-w-polsce-ranking-lider-rmf-fm,7169861579941505a ##

grafika

W internecie Radio Pogoda i RMF Maxxx przed Radiem 357 i Radiem Nowy Świat

Z emisji internetowej RMF FM słuchacz korzystał w ciągu doby średnio przez 182 minuty. Kobiety słuchały w ten sposób stacji przeciętnie przez 191 minut, mężczyźni - przez 174 minuty, a osoby w wieku 75 lat i więcej - przez 309 minut.

Najlepsze wyniki wśród wszystkich słuchaczy osiągnęły Radio Pogoda (210 minut) i RMF Maxxx (209 minut). Tej pierwszej stacji odbiorcy w wieku 15-29 lat słuchali aż przez 380 minut.

Pułap 200 minut średniego słuchania przez dobę przekroczyły też nadawane wyłącznie w sieci Radio 357 (205 minut) i Radio Nowy Świat (201 minut). Pierwsza najlepszy wynik osiągnęła w grupie wiekowej 75+ (231 minut), a druga - w grupie 30-49 lat (214 minut).

grafika

RMF FM w internecie zanotowało dłuższy średni czas słuchania przez odbiorców z miast (186 minut) niż ze wsi (176 minut), tak samo jak m.in. Radio Nowy Świat (206 minut w miastach i 193 minuty na wsi) i TOK FM (odpowiednio: 144 i 139 minut).

Przeciwne proporcje są w przypadku m.in. Antyradia (302 minuty na wsi i 151 minut w miastach), Radia 357 (odpowiednio: 224 i 195 minut) oraz Radia ZET (167 i 146 minut).

grafika

Radio 357, Radio Nowy Świat i Radio Silesia najdłużej słuchane

Łącznie, analogowo i w internecie, RMF FM było słuchane w ciągu doby średnio przez 147 minut, a przez osoby w wieku minimum 75 lat - przez 216 minut.

Radio ZET zanotowało 131 minut (156 minut w grupie 70+), Jedynka - 156 minut (187 minut w grupie 70+), a Radio Eska - 117 minut (135 minut w grupie 50-64 lat).

W czołówce najlepszy wynik osiągnęło Radio 357 - 205 minut, przy czym w grupie 75+ 231 minut, a w grupie 50-64 lata - 225 minut.

grafika

W drugiej części rankingu poziom 200 minut średniego czasu słuchania przez dobę przekroczyły regionalne Radio Silesia (221 minut) i internetowe Radio Nowy Świat (201 minut). Ta pierwsza rozgłośnia w grupie 75+ osiągnęła aż 346 minut, a ta druga najlepiej wypadła w grupach 25-44 lata (214 minut) i 70+ (213 minut).

grafika

Znacząco dłuższy czas słuchania na wsi niż w miastach zanotowały Jedynka (163 minuty wobec 150 minut), Radio 357 (224 minuty wobec 195 minut) oraz Radio Plus (140 minut wobec 111 minut).

Z drugiej strony Radio 375 osiągnęło też najdłuższych czas w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców - 203 minuty.

grafika

W badaniu Krajowego Instytutu Mediów średni dzienny czas słuchania stacji został obliczony w efekcie dzielenia zadeklarowanego sumarycznego czasu słuchania danej stacji radiowej przez liczbę osób słuchających danej stacji w dniu poprzedzającym wywiad. W raporcie przedstawiono stacje, dla których wskaźnik udziału w dziennym czasie słuchania wyniósł przynajmniej 0,3 proc.

Badanie Krajowego Instytutu Mediów od lutego do kwietnia br. objęło 22 536 osób, z czego 11 040 ze wsi i 11 496 z miast. W przypadku słuchania radia w internecie respondentów było 3 075 (1 275 ze wsi i 1 818 z miast), a w przypadku emisji analogowej - 20 362 (10 147 na wsi, 10 215 w miastach).

Krajowy Instytut Mediów szykuje pomiar pasywny

Badania zostało rozpoczęte przez Krajowy Instytut Mediów w styczniu br. na wniosek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - Nasze badanie nie jest świadomościowe, ale jest realizowane metodą kotwiczenia, by jak najlepiej zobrazować, kiedy i czego dokładnie słuchał respondent - podkreślił na początku kwietnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów.

- Dodatkowo przygotowujemy się do wdrożenia pomiaru pasywnego - z wykorzystaniem specjalnie przygotowanych mierników, które automatycznie będą sczytywać treści audio znajdujące się w zasięgu respondenta. Badanie to ruszy jeszcze w tym roku - zapowiedział.

Obecne badanie na zlecenie KIM realizuje spółka Alternatywa Polska (jej mniejszościowym udziałowcem jest były wspólnik Mirosława Kalinowskiego), w trybie bezprzetargowym otrzymała zlecenie o wartości 24 mln zł.

Pod koniec marca br. Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku zażądała od Krajowego Instytutu Mediów wyjaśnień w tej sprawie, ponadto zwróciła się o kontrolę tego zlecenia do Urzędu Zamówień Publicznych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji