KTR 2016: FCB Warsaw z Grand Prix, nagrody dla DDB & Tribal, Papaya Films i McDonald’s

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR nagrodę Grand Prix otrzymała agencja FCB Warsaw za aplikację „Remember”. Agencją roku została DDB & Tribal, reklamodawcą roku - McDonald’s, a firmami produkcyjnymi roku - Papaya Films i Televisor.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
KTR 2016: FCB Warsaw z Grand Prix, nagrody dla DDB & Tribal, Papaya Films i McDonald’s

Aplikacja „Remember” została przygotowana przez FCB Warsaw wspólnie z Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau. Program, udostępniony w lutym br., wyszukuje w tekstach w 16 językach sformułowania typu „polskie obozy koncentracyjne” i „polskie obozy zagłady” oraz zwraca uwagę na ich nieprawidłowość.

Za „Remember” agencja FCB Warsaw otrzymała też kilka nagród w poszczególnych kategoriach konkursowych. - „Remember” to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie - w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty - uzasadnia Maciej Waligóra, przewodniczący jury kategorii PR&Event.

Ogółem w tegorocznej edycji KTR przyznano 181 nagród, najwięcej w kategoriach Digital & Mobile (32), Warsztat Audio/Video (29), Design (22), Active Advertising (21), Media (19). Autorzy wyróżnionych projektów otrzymali 33 złote nagrody, 62 srebrne i 86 brązowych.

W zestawieniu najbardziej nagrodzonych agencji zdecydowanie wygrała DDB & Tribal, która za nominacje i nagrody uzyskała ponad dwa razy więcej punktów niż zajmująca drugie miejsce agencja Walk.

1. DDB & Tribal - 73,52. Walk - 34,53. Grey Group - 284. Saatchi&Saatchi / Interactive Solutions - 265. FCB Warsaw - 23,5

Tym samym DDB & Tribal została agencją roku. Tytuł reklamodawcy roku przyznano McDonald’s, domem produkcyjnym roku zostało Papaya Film, a studiem postprodukcyjnym roku - Televisor.

W internetowym głosowaniu członków Klubu Twórców Reklamy, dotyczącym prac zgłoszonych w kategorii Kampania, nagrodzona została seria reklam „Starsi Panowie” przygotowana dla Netii przez agencję Brasil.

- Dużo złota, dużo srebra i dużo brązu, i bardzo dobrze! Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie! Mamy też Grand Prix i Nagrodę Członków KTR, które wspaniale się uzupełniają, pokazując oryginalność i kreatywność w kompletnie różnych sferach komunikacji - komentuje Przemek Bogdanowicz, przewodniczący zarządu Klubu Twórców Reklamy.

Wszystkie nagrody zostały wręczone we wtorek podczas uroczystej gali. Do tegorocznej edycji konkursu KTR przesłano 1097, zostały one ocenione przez 108-osobowe jury pod przewodnictwem Rodrigo Sobrala, integrated executive creative directora w R/GA London.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/innovation-ad-award-2016-grand-prix-dla-idea-banku-i-walk-nagrody-dla-szefow-grupy-wp-i-cd-projekt ##

Podczas gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives, do którego zgłosiło się 192 teamów. Zwyciężyło siedem: Bartosz Włodarczyk i Bartłomiej Walczuk z 180heartbeats + Jung v. Matt w kategorii Design, Janina Szwykowska i Michał Rudek z Grey Group Poland w kategorii Print, Tomasz Misiukiewicz i Piotr Szkałuba z VML Poland w kategorii Film, Barbara Niedziela i Radosław Smorga z Lemon Sky J. Walter Thompson Poland w kategorii Cyber, Jakub Sagan i Joanna Szwilling z K2 w kategorii PR, Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group w kategorii Media oraz Katarzyna Wierzchowska i Igor Zajda z Grupy Żywiec w kategorii Clients. Wszyscy pojadą na światowe finały tego konkursu, które odbędą się podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions.

Na dalszych podstronach prace nominowane i nagrodzone w pozostałych kategoriach

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"