"Kurczaki Kentucky" - nowa promocja w KFC

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W marcu, w restauracjach KFC rozpoczęła się promocja "Kurczaki Kentucky". Kampania reklamowa, przygotowana przez agencję Red8, prezentuje nowy kierunek w kreacji wizerunku marki.

Nowa kampania stanowi pierwszy krok w długofalowym procesie zmiany wizerunku marki KFC. Celem jest wyraźne odróżnienie KFC od innych fast food'ów. "Udało się nam już zdecydowanie odróżnić od konkurencji jakością jedzenia; konsumenci dostrzegają różnicę między naszym kurczakiem a tym, co oferują inne sieci fast food. Teraz czas na to, aby te rzeczywiste korzyści wzmocnić poprzez wizerunek marki. Rozpoczynamy ten proces przy okazji promocji kurczaków Kentucky - naszego sztandarowego produktu, czyli kurczaków w unikalnej panierce 11 ziół i przypraw"- mówi Robert Padiasek, brand manager KFC, z firmy Synergy Marketing Partners *.

Aby osiągnąć ten cel, zdecydowano się na odejście od reklam animowanych wykorzystujących postać Colonela. Większy nacisk położony został na wysoką jakość serwowanych w KFC potraw, m.in. zmieniono sposób ich prezentacji na materiałach POS. W reklamie telewizyjnej zawarto subtelny podtekst erotyczny ("Pełna pierś. Apetyczna nóżka"), wydobywający takie cechy produktu jak pikantność i soczystość. "Zadaniem agencji Red8 było znalezienie takiego skojarzenia z produktem KFC, które będzie atrakcyjne dla grupy docelowej i spowoduje nowe spojrzenie na KFC" - komentuje Piotr Potorski, account manager KFC z Red8. Reklama "Masz ochotę na prawdziwe piersi…"w humorystyczny sposób akcentuje jakość jedzenia w KFC, informując jednocześnie o ofercie promocyjnej ("Kentucky Menu" za 7,99). Równolegle, poprzez radio, konsumenci zachęcani są do skorzystania z oferty za 2,99 (za nóżkę kurczaka Kentucky i porcję frytek). Wszelkie materiały POS oraz reklama telewizyjna wykorzystane zostaną nie tylko w Polsce, ale również przez KFC w Czechach.

Promocja Kentucky przebiega na trzech płaszczyznach. W ramach całorocznej akcji "Niekończąca się promocja" w ofercie pojawiła się nóżka kurczaka Kentucky i porcja frytek za 2,99 (komunikowane w reklamie radiowej); cena Kentucky Menu została obniżona do 7,99; do oferty wprowadzony został nowy kubełek Kentucky - każdy kto kupi 2 kubełki Kentucky otrzyma specjalny kubek KFC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów