Jak podała “Gazeta Wyborcza”, 12 maja br. kurierzy Inpost otrzymali aneksy do umowy. Zgodnie z nowymi zasadami, kurierzy których auta mają więcej niż 8 lat mieliby zarobić o 5 proc. miesięcznie mniej. Firma argumentuje to planami stawiania na auta elektryczne. Inpost zaplanował rekompensatę, która ma wynosić 2 proc. podwyżkę. Kurierzy odmówili podpisania aneksów.
Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez kurierów, ich warunki zatrudnienia pogarszają się z roku na rok, dlatego aneksy przelały czarę goryczy. Efektem był strajk radomskich kurierów, zorganizowany 20 maja. Przedstawiciele firmy powołali się jednak na zapisy w umowie, które uniemożliwiają kurierom tego typu protesty.
InPost będzie negocjować z kurierami?
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, dla spółki InPost nie pracuje bezpośrednio żaden kurier, a firma jedynie współpracuje z podwykonawcami zatrudniającymi około 8 do 10 pracowników. W dodatku mają oni podpisane weksle in blanco na wypadek zerwania stosunku pracy.

– Na weksel firma może wpisać dowolną kwotę, jaką straci przez protest. To kaganiec – komentuje przewoźnik, cytowany przez „Gazetę Wyborczą”.
W odpowiedzi kurierzy poprosili o udział w negocjacjach Rafała Brzoskę, prezesa Inpostu.
„Doceniamy zapewnione 2 proc. podwyżki, które zostały wskazane podczas tej prezentacji. Jednak chcielibyśmy zwrócić uwagę, że wartość inflacji za ubiegły rok wyniosła 3,6 proc., a prognoza na 2025 rok szacowana jest na poziomie 4,9 proc., według danych GUS" – argumentowali kurierzy w liście do prezesa.
– Nasze pojazdy są intensywnie użytkowane, dlatego regularnie je wymieniamy na nowsze modele, aby minimalizować ryzyka, które wynikają z użytkowania starych samochodów. Stale komunikujemy się i spotykamy z naszymi partnerami biznesowymi i jesteśmy przekonani, że przedstawiona propozycja wzrostu stawek dla przewoźników w pełni odpowiada na rynkowy wzrost kosztów oraz zapewnia rynkowe stawki umożliwiające funkcjonowanie sieci logistycznej na poziomie zapewniającym najwyższą jakość usług – tłumaczy Wojciech Kądziołka, reprezentant Inpost, cytowany przez "Gazetę Wyborczą".











