W kwietniu drożej w sklepach. Najtaniej w Auchan i Tesco

Wartość koszyka zakupowego w kwietniu była średnio o 1,75 zł wyższa niż w marcu tego roku - wynika z badania ASM Sales Force Agency. Najtaniej było w Auchan i Tesco, a najdrożej w supermarketach internetowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
W kwietniu drożej w sklepach. Najtaniej w Auchan i Tesco

W kwietniu wartość uśrednionego koszyka zakupowego była o niecałe 0,75 proc. (ok. 1,75 zł) wyższa   niż w marcu (235,68 zł wobec 233,94 zł w marcu).

Niezmiennie pod względem wysokich cen w rankingu prowadzi e-grocery z rekordową wartością 274,82 zł. Dystans koszyka sklepów internetowych do wartości średniej wzrósł do 40 zł (16,6 proc.) i aż do 60 zł (27,5 proc.) różnicy względem najtańszego sklepu – Auchan (z wartością 215,43 zł).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-lidl-kaufland-najpopularniejsze-sieci-handlowe-w-polsce ##

Wartość kwietniowego koszyka w kanale e-grocery była wyższa o blisko 23 zł (9 proc.) niż przed miesiącem.

W kwietniu dwa pierwsze miejsca wśród sklepów stacjonarnych zajęły ponownie Selgros i E.Leclerc, tym razem jednak zamieniając się miejscami: E.Leclerc wyprzedził Selgros o 0,5 zł (odpowiednio 241,21 zł i 240,70 zł).

grafika
grafika

Rosną ceny w sklepach

Zestawienie wyników kwietniowych rok do roku wykazało ogólny wzrost cen – średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła w 2020 o ok 11 zł (ponad 4,5 proc.) więcej niż przed rokiem.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-lidl-kaufland-najpopularniejsze-sieci-handlowe-w-polsce ##

Wyraźnie zdrożały przede wszystkim sieci najdroższe (o 12-13 zł), ale rekord należy do hurtowni Makro: przed rokiem była ona siecią najtańszą (z wynikiem 216,51 zł), zaś w kwietniu tego roku trzecią najdroższą pośród sieci stacjonarnych (z wynikiem 237,92 zł). To skok cenowy o 21,41 zł, czyli blisko 10 procent rok do roku.

grafika

Zestawienie cen rok do roku w poszczególnych kategoriach produktowych pokazuje, że wszystkie towary FMCG podrożały względem 2019 r.:  najbardziej mięso, wędliny i ryby (o 11,3 proc.) oraz mrożonki (10,15 proc.). Pozostałe kategorie produktowe zdrożały średnio o 3-5,5 proc. Najbardziej stabilne pozostały ceny słodyczy i napojów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-z-55-6-mld-zl-wplywow-i-2-2-mld-zl-zysku-netto-zatrudnia-68-tys-osob ##

- Średnia wartość badanego przez nas koszyka zakupowego wzrosła rok do roku co prawda niezbyt drastycznie, ale tendencje rosnące są wyraźne dla większości sieci – nawet tych najtańszych. Największe skoki cenowe widać w kanale e-grocery. Należy wziąć pod uwagę, że pomiary cen do naszego marcowego badania pokryły się z terminem ogłoszenia pandemii koronawirusa, a więc i z boomem zakupów „na zapas”, ale jeszcze przed wprowadzeniem restrykcyjnych ograniczeń w handlu. Tę wyjątkową, kryzysową sytuację na rynku (zresztą nie tylko polskim, ale i w całym regionie) odzwierciedlą najprawdopodobniej wyniki badania za miesiąc - komentuje Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM SFA.

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen 50 produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zaliczają się 4 sklepy online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami