Według danych AGB Polska w lipcu statystyczny Polak oglądał telewizję średnio 3 godziny i 20 minut, czyli o 7 minut krócej niż w lipcu ubiegłego roku.
W porównaniu do ubiegłego roku wzrost udziałów w oglądalności wśród głównych stacji telewizyjnych odnotowały: TVP 2 (udział stacji wzrósł o 1,31 punktu procentowego i osiągnął 21,16%), Polsat (udział stacji wzrósł o 0,55 punktu procentowego osiągając 15,87% i TVP 3 łącznie, której udział wyniósł 6,33 (wzrost o 0,85%). TVP 1 i TVN straciły widzów.
4+20052004ChannelSHR %ChannelSHR %TVP124,85%TVP125,12%TVP221,16%TVP219,85%Polsat15,87%Polsat15,32%TVN13,46%TVN13,68%TVP36,33%TVP35,48%TV42,09%TV42,91%/TVN71,42%TVN72,14%TVN241,39%TVPolonia1,51%TVPolonia1,22%Cartoon_Network0,94%Eurosport0,91%TVN240,94%Cartoon_Network0,76%Jetix/FoxKids0,91%Jetix0,57%Eurosport0,64%Discovery0,54%Viva0,61%Polsat20,46%PULS0,58%ZigZap0,43%Hallmark0,56%

16-4920052004ChannelSHR %ChannelSHR %TVP121,75%TVP122,47%TVP219,67%TVP218,07%Polsat18,66%Polsat17,43%TVN14,72%TVN15,20%TVP34,89%TVP34,55%TV42,36%TV43,50%TVN71,57%TVN72,40%TVN241,31%TVPolonia1,50%TVPolonia1,13%Viva0,90%Eurosport0,94%TVN240,89%Viva0,74%Cartoon_Network0,72%Cartoon_Network0,64%Hallmark0,67%Discovery0,62%Super1/Tele50,58%TVN_Turbo0,59%Jetix/FoxKids0,58%Polsat20,56%Discovery0,55%
16-49 miasta20052004ChannelSHR %ChannelSHR %TVP119,52%TVP119,82%TVP217,13%TVWisla/TVN16,26%Polsat16,54%TVP215,84%TVN16,14%Polsat14,61%TVPReg/TVP34,77%TVPReg/TVP34,37%TV42,59%TV43,44%TVN72,08%RTL7/TVN73,43%TVN241,78%TVPolonia1,92%TVPolonia1,51%TVN241,28%Eurosport1,31%Viva1,13%Viva1,02%Hallmark0,99%Discovery0,81%Cartoon_Network0,94%Cartoon_Network0,81%TVP_Katowice0,93%Polsat20,76%Super1/Tele50,82%TVN_Turbo0,70%Jetix/FoxKids0,81%Hallmark0,63%

Według danych cennikowych główne stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat, TVN 7, TVP 3 łącznie, TV 4, Puls, Tele 5) zarobiły w lipcu 322 mln 561 tysięcy. Największe wpływy z reklam odnotował: Polsat, TVN i TVP 1. Polsat zarobił 99 mln zł, TVN - 86 mln, TVP1 - 66 mln. Najwięcej na reklamę i billboardy sponsorskie wydały firmy: Unilever - prawie 17 mln (łącznie 3251 reklam i billboardów sponsorskich), Procter & Gamble - 16 mln, Polska Telefonia Cyfrowa - 14 mln (dane dotyczą tylko głównych stacji).
W porównaniu do ubiegłego roku wpływy z reklamy zmalały o około 63 mln zł, natomiast wzrosła ilość reklam i billboardów sponsorskich z 67 567 do 89 462 (różnica 21 895). Długość czasu reklamowego wydłużyła się o 119 godzin.
Wśród najchętniej oglądanych programów największą liczbę telewidzów przyciągnął film "Córka Maharadży" (TVP 1) z 31 lipca 2005 r., który oglądało 5 mln 473 tysiące widzów. Na drugim miejscu znalazły się Wiadomości z 7 lipca 2005 r. z oglądalnością 4 mln 867 tysiące widzów. Trzecie miejsce zajął XI Festiwal Kabaretu w Koszalinie z 30 lipca 2005 r. ( TVP2) z oglądalnością 4 mln 599 tysięcy widzów. Programy, które odnotowały największą widownię, były nadawane głównie przez telewizję publiczną: stację TVP 1 lub TVP 2.











