„Lato z radiem” ma znów zarabiać na siebie

Znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej Polskie Radio nie zamierza rezygnować z kultowej letniej audycji „Lato z radiem”. Stacja liczy, że powrót do programu twórców jego sukcesu - Romana Czejarka i Zygmunta Chajzera – znów przyciągnie sponsorów.

Patryk Pallus / pp
Patryk Pallus / pp
Udostępnij artykuł:

Bo to właśnie pieniądze od sponsorów, a nie fundusze z abonamentu mają w całości pokryć koszta realizacji programu i towarzyszącej mu trasy koncertowej, które w ostatnich latach były deficytowe.

- „Lato z Radiem” musi zarobić na siebie i jeszcze na inne programy. Myślę, że podobnie uda się zrobić z „Czterema Porami Roku”, bo w tej  chwili jest to w Jedynce najbardziej słuchany program – mówił na wczorajszej konferencji Roman Czejarek, przez 16 lat szef „Lata z Radiem”, który d 1 lutego br. wraca do PR 1, by kierować redakcją kulturalno-naukową.

Czejarek zamierza wnieść do stacji swoje trzyletnie doświadczenie z pracy w radiu komercyjnym (Vox FM). Podkreśla jednak, że nie oznacza to Polskie Radio będzie równać do mediów komercyjnych, bo misja radia publicznego jest zupełnie inna.

W tym roku w ramach trasy koncertowej „Lata z radiem” ma zostać zorganizowanych od 20 do 30 imprez. To więcej niż w zeszłym roku, gdy były ich ok. 10, chociaż mniej niż przed laty, gdy koncerty odbywały się nawet codziennie, przez 65 dni. Paweł Majcher, członek zarządu Polskiego Radia, nie chce mówić o dokładnych kosztach tegorocznej audycji i trasy, ale przyznaje, że jest to rząd kilku milionów złotych.

- Częściowo sponsorów już mamy, jest też sporo deklaracji – zdradza Zygmunt Chajzer, który także od 1 lutego br. ponownie będzie pracować w Jedynce. - Gdy rozeszła się wiadomość, że razem z Zygmuntem wracamy do Polskiego Radia, odebrałem sporo telefonów od firm, które wcześniej z nami współpracowały i chcą teraz rozmawiać. Hasło „Lato z radiem” budzi pozytywne skojarzenia – mówi Roman Czejarek i dodaje, że zgłoszeń od chętnych miast jest nawet więcej od liczby planowanych koncertów. Rozmowy trwają.

Paweł Majcher zapewnia, że powrót Czejarka i Chajzera nie nadwyręży budżetu Polskiego Radia. - Nie  mają oni kontraktów gwiazdorskich – podkreśla. Jak tłumaczy, pieniędzy na wypłaty nie zabraknie, a spółka ma na razie płynność finansową

Czejarek wraca do Polskiego Radia po ponad trzech latach nieobecności w stacji. Rozstał się ze spółką pod koniec 2006 roku, gdy rozgłośnią kierowali prezes Krzysztof Czabański i wiceprezes Jerzy Targalski (obaj rekomendowani przez PiS). Wtedy z anteny zniknął również Zygmunt Chajzer.

Roman Czejarek odszedł do Vox FM, gdzie prowadził pasmo poranne. Obecnie jest też gospodarzem programów w TVP 2 („Pytanie na śniadanie”, „Gilotyna”). Natomiast Zygmunt Chajzer związany jest z Polsatem – wiosną br. stacja pokazywać będzie nowe odcinki prowadzonego przez niego teleturnieju „Moment prawdy”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online