„Lego Masters” to format, który został stworzony w 2017 roku dla brytyjskiego Channel 4, dotychczas powstały lokalne edycje w takich krajach, jak m.in. USA, Australia, Niemcy i Holandia.
Uczestnikami programu są pary złożone z osób dorosłych i dzieci, których zadaniem jest układanie klocków lego. Ich zmagania ocenia jury. Pod koniec każdego odcinka jeden duet jest zmuszony opuścić program. W finale biorą udział trzy pary, zwycięscy otrzymują nagrodę pieniężną w wysokości 100 tys. zł, zestawy klocków o wartości 10 tys. zł oraz tytuł „Mistrza lego”.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/azja-express-tvn-nowy-sezon-gdzie-zdjecia-kiedy-premiera-kto-wystapi,7169790251378817a ##
Pierwsza polska edycja projektu w TVN nadawana była jesienią 2020 roku, a druga - rok później.

Trzeci sezon zadebiutuje 30 września
Premierowe odcinki trzeciej edycji „Lego Masters” TVN emitować będzie w piątki o godz. 20.00, począwszy od 30 września 2022 roku. Program będzie się składać z sześciu odcinków oraz specjalnego odcinka świątecznego.
Czesław Mozil i Pola Lisowicz nowymi jurorami
W trzeciej edycji „Lego Masters” nowymi jurorami będą piosenkarz Czesław Mozil oraz projektantka graficzna, ilustratorka o artystka multidyscyplinarna Pola Lisowicz. Względem drugiej edycji zastąpią Kamila Bednarka i Aleksandrę Mirecką (która aktualnie przebywa na urlopie macierzyńskim).
Program bez zmian będzie prowadzić Marcin Prokop. Aktualnie trwają zdjęcia do produkcji, poszukiwania uczestników odbywały się późną wiosną.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/surowi-rodzice-earl-grey-film-tvn-reaktywacja-programu-casting,7169789724518017a ##

Polską edycję projektu produkują wspólnie TVN i Endemol Shine Polska. Projekt powstaje we współpracy z Lego Polska.
839 tys. widzów drugiego sezonu
Premierowe odcinki reality-show „Lego Masters 2” na antenie TVN oglądać można było w piątki o godz. 20.00, w okresie od 5 listopada do 10 grudnia ub.r. Średnia widownia programu wyniosła 839 tys. osób, co przełożyło się na 6,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,41 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,05 proc. w grupie 16-59.












