Wydawca magazynów „Lego” i „Playmobil”: wpływy wzrosły o 22 proc., zysk w dół

W ub.r. spółka Blue Ocean Entertainment Polska, wydająca głównie czasopisma dla dzieci i młodzieży, osiągnęła wzrost przychodów o 22,1 proc. do 30,33 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 2,06 mln zł do 671,3 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca magazynów „Lego” i „Playmobil”: wpływy wzrosły o 22 proc., zysk w dół

Blue Ocean Entertainment Polska, działające od 2018 roku, wydaje kilkadziesiąt magazynów drukowanych dla dzieci i młodzieży, a także i kolekcje kart. To przede wszystkim tytuły oparte na licencjach od producentów bajek, m.in. Lego”, „Playmobil”, „Lissy”, „Ksieżniczka Mimi”, „Pokemon” czy „Najsłynniejsze dinozaury”.

W ub.r. przychody sprzedażowe wydawcy zwiększyły się z 23,51 do 30,54 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 1,33 mln zł do -208 tys. zł.

Firma stopniowo rozbudowuje swoje portfolio wydawnicze. W sprawozdaniu złożonym w KRS wyliczyła, że w ub.r. wprowadziła do sprzedaży 101 numerów czasopism, w ub.r. już 182, a na br. planuje 220.

Dystrybucją tych pism zajmuje się Burda Media Polska, tak jak Blue Ocean Entertainment Polska należąca do niemieckiego koncernu Hubert Burda Media. Przychody Blue Ocean Entertainment Polska w ramach tego koncernu poszły w górę z 22,69 do 29,75 mln zł.

grafika

- Plany Spółki na 2020 rok zostały zaburzone poprzez pandemię koronawirusa. W okresie zamknięcia gospodarek europejskich na początku pandemii istotnie spadł popyt na sprzedawane produkty spółki ze względu na zamknięcie wielu punktów dystrybucji co wpłynęło istotnie na realizację budżetu i planowaną w 2020 roku rentowność - zaznaczono w sprawozdaniu firmy.

- Szczególny wpływ miały na to rządowe ograniczenia w funkcjonowaniu wielu łańcuchów gospodarki - zamknięcie kanałów dystrybucji - lecz także zmiany zachowań konsumenckich związanych z gromadzeniem większej ilości gotówki w celu zabezpieczenia podstawowego bytu - dodano.

Koszty wzrosły o 29 proc.

Wydatki operacyjne Blue Ocean Entertainment Polska w ub.r. wyniosły 28,89 mln zł, co wobec 22,39 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 29 proc. Wynika to przede wszystkim ze zwiększenia się kosztów usług obcych z 6,29 do 12,47 mln zł oraz kosztów zużycia materiałów i energii z 8,7 do 12,52 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 1,28 do 1,46 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 230,3 do 254,9 tys. zł. W ub.r. firma zatrudniała średnio 12 osób.

Wydatki na opłaty i podatki zmalały z 3,3 mln zł do 2 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 2,54 do 2,15 mln zł.

Pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 0,02 do 160,2 tys. zł, a koszty finansowe zwiększyły się z 62,2 do 725,1 tys. zł.

Stabilizacja zamiast dynamicznego wzrostu

Znacząco większy wzrost kosztów niż przychodów spowodował pogorszenie się zyskowności Blue Ocean Entertainment Polska. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 2,45 do 1,44 mln zł, zysk operacyjny - z 2,45 do 1,57 mln zł, zysk brutto - z 2,46 mln zł do 841,7 tys. zł, a zysk netto - z 2,06 mln zł do 671,3 tys. zł.

Bezpośrednio 100 proc. udziałów spółki ma niemiecki Blue Ocean Entertainment. Na walnym zgromadzeniu zdecydował, że jej zysk netto z ub.r. w całości trafi na kapitał zapasowy.

W sprawozdaniu Blue Ocean Entertainment Polska zaznaczyło, że w latach 2021-2023 nie planuje już tak dynamicznego wzrostu liczby wydawanych numerów pism jak w minionych latach.

- Wiedza w tym zakresie poparta jest planowaniem strategicznym Spółki poczynionym z głównymi partnerami biznesowymi w zakresie posiadanych licencji. Spółka zakłada więc stabilizację w kolejnych latach obrotowych, z uwzględnieniem negatywnego wpływu Covid-19 na zachowania konsumenckie - napisano.

Firma dodał, że szuka „nowych punktów sprzedaży, które będą mniej narażone na czasowe zamknięcia czy ograniczenia liczby odwiedzjących je klientów”, ponadto rozwija sprzedaż w sklepach spożywczych, dyskontach, super i hipermarketach. - Spółka posiada odpowiednie zaplecze finansowe, które zabezpiecza realizację zaciąganych zobowiązań również w okresie zmniejszonych wpływów ze sprzedaży - zapewniono.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online