Jedna trzecia Polaków słyszała o seksaferze Leksia z Teamu X

Informacja o seksaferze Leksia dotarła do 33 proc. Polaków, jednak tylko 5 proc. wskazało na ten kryzys spontanicznie, bez pytania wspomagającego - wynika z badania agencji SW Research we współpracy z LoveBrands Group. 13 proc. respondentów stwierdziło, że obecnie mają o Leksiu lepsze zdanie, niż przed aferą, a co czwarta pytana osoba uważa,, że afera zupełnie nie zmieniła jej opinii o influencerze.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Film Konpskyy’ego wkrótce zniknął z sieci, a sam Leksiu odniósł się do sprawy w publicznym oświadczeniu. Przeprosił w nim za niestosowne komentarze, które widoczne były na screenshotach, ale podkreślił, że nie miał świadomości, iż osoby, z którymi  rozmawiał, były niepełnoletnie.

Krótko po tym Leksiu poinformował, że odchodzi z Team X i zawiesza swoją aktywność w internecie. - Muszę skupić się na sobie i swoich sprawach - uzasadnił.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/natsu-team-x-koniec ##

Polacy o aferze Leksia, w tle wizerunek marek

Agencja LoveBrands Group we współpracy z agencją badawczą SW Research, w nawiązaniu do afery Leksia zapytała Polaków o to, w jakim stopniu afery medialne dotykające influencerów znanych z social mediów, są interesujące dla odbiorców i czy przekładają się one na postrzeganie marek współpracujących z danym influencerem.

- Wyniki badania z jednej strony pokazują, że jesteśmy w stanie wybaczyć lubianemu influencerowi wiele. Z drugiej, że influencer pragnący komercjalizować swój wizerunek musi uważać na to co mówi i robi, by nie zrazić do siebie marketerów - komentuje wyniki badania Zuzanna Bieńko, head of brand & influencer marketing w LoveBrands Group.

Członkowie Team X2, w tym Leksio, swoimi wizerunkami promują płatki śniadaniowe Yummer's i soki firmy Excellence, które pod koniec ub.r. wprowadzono do sprzedaży w sklepach Biedronka. W styczniu i lutym zaplanowano cztery turnusy zimowisk z udziałem Team X, ich sprzedaż jest prowadzona w internecie.

Według badania SW Research i LoveBrands Group, informacja o seksaferze Leksia dotarła aż do 33 proc. Polaków, jednak tylko 5 proc.  wskazało na ten kryzys spontanicznie, bez pytania wspomagającego.

- Oczywiście nie jest zaskoczeniem, że większą świadomość kryzysu stwierdzono u osób stanowiących grupę docelową Leksia, czyli wśród respondentów poniżej 24 roku życia: 23 proc. w wieku 13-17 i 10 proc. w wieku 18-24. Dla porównania świadomość kryzysu wśród osób w wieku 25-50+ to zaledwie 2 proc. -  tłumaczy Zuzanna Bieńko.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/natsu-spotlight-agency-25-000-zl-fundacja-centrum-praw-kobiet ##

Zmiany opinii o Leksiu po aferze z nastolatkami

Aż 38 proc. ankietowanych śledziło aferę przeglądając media społecznościowe, z czego 42 proc. zadeklarowała, że afera ta nie wywarła na nich żadnego wpływu. Co zaskakujące, 13 proc. respondentów stwierdziło, że obecnie mają o Leksiu lepsze zdanie, niż wcześniej, a 25 proc. badanych odpowiedziało, że afera zupełnie nie zmieniła ich opinii o Leksiu.

Okazuje się, że 23 proc. ankietowanych stwierdziło, że podobna sytuacja mogłaby się zdarzyć każdemu, 25 proc. badanych uznało sytuację za fake news, a 26 proc. skomentowało, że afera została nadmiernie rozdmuchana przez media. Jednak połowa ankietowanych oceniła sytuację znacznie ostrzej, uznając że Leksiu za swoje zachowanie powinien zostać surowo ukarany (np. grzywną lub pozbawieniem wolności), a 55 proc. uznało nawet, że powinien całkowicie zniknąć z mediów.

Co ciekawe, aż 74 proc. badanych uznało, że cała afera może mieć walory edukacyjne. Ich zdaniem daje do myślenia i otwiera oczy na sprawy, których dotychczas nie byliśmy świadomi.

Aż 15 proc. ankietowanych potwierdziło, że w przeszłości skorzystało z produktów rekomendowanych przez Leksia, z czego 40 proc. potwierdziło, że w przyszłości  mniej chętnie sięgnie po takie produkty.

- Wynik oczywiście nie jest zaskoczeniem - komentuje Joanna Niemiec, główny strateg i wiceprezes LoveBrands Group. - Wizerunek ambasadora marki zawsze bowiem wpływa na nią samą. Ciekawym doświadczeniem byłoby przeprowadzenie analogicznego badania za rok, by stwierdzić w jakim stopniu kryzysy tego typu wpływają długofalowo na wizerunek influencerów oraz, co istotniejsze, czy mają one długofalowy wpływ na marki, które oni promują - dodaje Joanna Niemiec.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research w dniach 17-19.01.2022 r. techniką CAWI na panelu badawczym SW PANEL, na reprezentatywnej próbie 1115 Polaków w wieku 18-80 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+