Leroy Merlin podmienia napis "Rosja" na "Polska" w opisach produktów

Po tym, jak kilka dni temu ujawniono, że sieć sklepów Leroy Merlin wciąż sprzedaje towary produkowane w Rosji teraz okazało się, że sieć podmienia w opisach produktów nazwę "Rosja" słowem "Polska".

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Leroy Merlin podmienia napis "Rosja" na "Polska" w opisach produktów

Informacje o tym, że Leroy Merlin nadal sprzedaje rosyjskie produkty ujawniła organizacja Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin. Jako przykład wskazano m.in. płyty pilśniowe rosyjskiej firmy Ultralam.

Rzeczniczka prasowa firmy wyjaśniła w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że sieć "sprzedaje jedynie produkty, które zostały z dostaw i zamówień sprzed marca 2022". 

Teraz OBLM podaje, że firma wprowadza zmianę w swoich opisach tych produktów. Tam gdzie do tej pory wpisany był kraj pochodzenia "Rosja" teraz widnieje "Polska". Kod produktu, stany magazynowe, nazwa producenta i wszystkie inne szczegóły pozostały bez zmian.

"Sama firma Ultralam nie przyznaje się do tego żeby nagle stała się polską firmą i na swojej stronie nadal podaje, że jest firmą rosyjską, produkującą w Rosji" - podaje OBLM i podkreśla, że mamy w tej sytuacji do czynienia z ewidentną próbą wprowadzenia w błąd klientów i opinii publicznej przez Leroy Merlin.

Taki opis widnieje obecnie:

grafika

Strona z opisem, w którym jako producent widnieje Rosja jest już niedostępna.

Leroy Merlin bojkotowane

Francuska sieć Leroy Merlin od wybuchu konfliktu w Ukrainie jest mocno krytykowana za podtrzymanie działalności w Rosji. Jak pokazują dane z paragonów, zebrane przez PanParagon, w kwietniu zauważalny jest spadek aktywności zakupowej polskich konsumentów w Leroy Merlin o około 13 proc. w porównaniu do soboty z 12 marca. Może to oznaczać, że Polacy zmienili swój stosunek do tej firmy i wdrożyli w życie działania bojkotujące ten sklep.

Także dane o bojkocie sieci z agencji Inquiry dla Wirtualnemedia.pl nie pozostawiają wątpliwości - w maju marka zmagaja się z falą negatywnych opinii w internecie. To przekłada się z kolei na zmniejszone zainteresowanie klientów zakupami. - Rozważanie zakupu w sklepie danej marki w przyszłości to ważny wskaźnik, który szybko reaguje na zmiany. Jak widać, w ślad za negatywnymi wypowiedziami poziom rozważania zaczął spadać. Najgłębszy, potężny spadek notuje Leroy Merlin - z 33 proc. do 15 proc. To spadek o więcej niż połowę konsumentów rozważających zakup w tej sieci - mówiła nam Agnieszka Górnicka z Inquiry.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online