Sukiennik na nowym stanowisku odpowiedzialny będzie za całą działalność operacyjną marki Kia w Polsce, w szczególności za zwiększenie popularności nowej gamy ekologicznych modeli Kia z napędem hybrydowym oraz elektrycznym, rozwój sieci dealerskiej oraz obsługę posprzedażową.
Leszek Sukiennik na czele Kia Motors Polska
Leszek Sukiennik z branżą motoryzacyjną związany jest od ponad 24 lat. W Kia Motors Polska pracuje od roku 2016. Przez niespełna pięć ostatnich lat jako general manager odpowiedzialny był za sprzedaż i marketing marki Kia.
Wcześniej zdobywał doświadczenie m.in. w Fiat Chrysler Automobiles (Fiat Auto Poland), gdzie w poszczególnych latach zajmował stanowiska Country Managera: Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional (LCV), Fiat i Abarth. Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu im. Oskara Langego (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny), gdzie studiował na Wydziale Gospodarki Regionalnej i Turystyki.

- Dyrektor Szyszko zostawia firmę w bardzo dobrej kondycji. Cieszę się, że będę mógł pracować nad utrzymaniem tak imponującego tempa rozwoju marki Kia w naszym kraju. To ogromne wyzwanie. Jednak bardzo dobra sieć Autoryzowanych Dealerów w Polsce, bogata i nowoczesna gama modelowa Kia, oraz planowane już w 2021 debiuty modeli na nowych zaawansowanych technologicznie platformach, z ekologicznymi zespołami napędowymi, dają ogromne możliwości. Możliwości rozumiane przede wszystkim jako zwiększenie popularności marki wśród konsumentów w Polsce, co powinno się przełożyć na dalsze wzrosty sprzedaży samochodów marki Kia i wzrost udziału w rynku samochodów osobowych - powiedział Leszek Sukiennik.
Wcześniejszy dyrektor zarządzający, Wojciech Szyszko, po blisko 17 latach zdecydował o przejściu na emeryturę. Szefem Kia Motors Polska został w maju 2004 roku.











