Liczba nowych użytkowników Disney+ w Ameryce ostro hamuje. Powodem podwyżka abonamentu i mało nowości

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy liczba nowych użytkowników Disney+ w Ameryce Północnej wzrosła jedynie o milion. Obecnie grupa odbiorców platformy przekracza globalnie 110 milionów. Powodem hamującej tendencji w przyroście abonentów w USA i Kanadzie ma być podwyżka cen subskrypcji oraz niewielka liczba nowych oryginalnych produkcji oferowanych przez serwis.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Liczba nowych użytkowników Disney+ w Ameryce ostro hamuje. Powodem podwyżka abonamentu i mało nowości

Serwis Disney+ wystartował w listopadzie 2019 r. W bibliotece ma seriale, firmy i programy wyprodukowane m.in. przez Walt Disney Studios i Walt Disney Television oraz tytuły pod markami Marvel, National Geographic, Pixar i Star Wars.

Obecnie Disney+ jest dostępny w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

Na razie wciąż nie wiadomo kiedy platforma ma zadebiutować na polskim rynku, choć niedawno polscy użytkownicy zorganizowali na portalu społecznościowym Twitter akcję, w której domagali się startu w naszym kraju uruchomienia Disney+. Amerykański koncern w tej sprawie konsekwentnie jednak milczy.

Disney+ hamuje w Ameryce, rośnie w Indiach

W maju br. podano, że na początku kwietnia na Disney+ konto miało globalnie 103,6 mln abonentów. Był to wynik niższy niż oczekiwali analitycy z Wall Street - przewidywali, że baza serwisu liczyć będzie ok. 110,3 mln klientów.

Średni przychód na abonenta spadł o 29 proc. do 3,99 dol. miesięcznie z powodu wprowadzenia tańszej wersji platformy w Indiach (pod nazwą Disney+ Hotstar).

Teraz serwis The Informaton podał nieoficjalne dane, zgodnie z którymi obecnie globalna liczba subskrybentów Disney+ przekracza 110 mln.

Zgodnie z tymi informacjami na początku lipca br. W Ameryce Północnej z Disney+ korzystało 38 mln abonentów. To oznacza, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy na tym rynku przybył jedynie milion nowych użytkowników platformy.

Zupełnie inaczej jest w Indiach, gdzie w ciągu pół roku Disney+ zanotował przyrost subskrybentów na poziomie 12 mln, co czyni ten kraj jednym z kluczowych obszarów rozwoju dla serwisu.

Skąd tak duże różnice? Według analityków segmentu VOD pierwszym powodem jest cena abonamentu. W Indiach w przeliczeniu miesięczna subskrypcja kosztuje jedynie 45 centów, podczas gdy w USA sięga obecnie 7,99 dol. po podwyżce wprowadzonej w marcu br.

Druga przyczyna hamującej liczby nowych amerykańskich użytkowników Disney+ ma tkwić w niewielkiej liczbie nowych oryginalnych treści proponowanych przez serwis. Branżowe media podkreślają, że w ostatnim czasie poza takimi produkcjami jak ceniony przez widzów serial „The Mandalorian”, „WandaVision”, „The Falcon and The Winter Soldier” czy „Loki” Disney+ nie wprowadził do oferty zbyt wielu swoich premier, w odróżnieniu od konkurentów w postaci Netfliksa oraz HBO Max.

Disney w odpowiedzi na doniesienia The Information stwierdził, że przytoczone dane są nieprecyzyjne i nie oddają w pełni stopnia zaangażowania użytkowników na platformie Disney+. Firma podtrzymuje swoją prognozę, zgodnie z którą do 2024 r. liczba subskrybentów serwisu osiągnie poziom od 230 do 260 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu