W pierwszym kwartale tego roku, 15,4 mln Brytyjczyków subskrybowało Netflixa, Amazona czy Sky Now TV. O 300 tysięcy mniej widzów płaci zaś za dostęp do telewizji kablowej i satelitarnej, pokazują dane BARB Establishment Survey.
Przychody dostawców usług płatnej telewizji w ubiegłym roku były o 2,7 proc. niższe niż w roku 2016 i wyniosły 6,4 md funtów. Z kolei serwisy streamingowe zarobiły na brytyjskim rynku w zeszły roku 895 mln funtów, podał Ofcom.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-najpopularniejsza-droga-odbioru-telewizji-w-usa-wydatki-na-wlasne-tresci-szacunki ##
- Obserwujemy spadek przychodów operatorów płatnej telewizji, spadek wydatków w telewizji publicznej na produkcję nowych treści oraz wzrost globalnych platform streamingu wideo. To wyzwania, których nie można lekceważyć - powiedziała Sharon White, prezes Ofcomu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/john-stankey-szef-warner-media-hbo-musi-skuteczniej-walczyc-o-uwage-widzow ##
W Wielkiej Brytanii systematycznie spada także średni czas oglądania telewizji. W ubiegłym roku Brytyjczycy spędzali przed telewizorem średnio 3 godziny i 22 minuty dziennie, o dziewięć minut mniej niż w 2016r. i aż 38 minut mniej niż w roku 2012. Coraz popularniejsze staje się oglądanie treści na urządzeniach mobilnych. W grupie wiekowej 16-34 lata ponad połowa osób przez co najmniej godzinę dziennie ogląda wideo na YouTube.











