Sainsbury’s The Greatest GiftAgencja: AMV/BBDO
Jedna z ostatnich reklam AMV/BBDO, które po 35 latach współpracy żegna się z Sainsbury’s. I to w jakim stylu! Blisko 14 milionów wyświetleń na YouTube mówi samo za siebie. Trzyipółminutowy, animowany teledysk o tym, że najlepsze co możemy dać bliskim na Święta to po prostu wspólne chwile.

Rodzinna chociaż trochę za długa historia o najważniejszej rzeczy na święta, bycie ze sobą. Do tego fajna muza i ciekawa animowana forma. Czego więcej można chcieć.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-empik-tyskie-tymbark-z-najlepszymi-reklamami-na-boze-narodzenie-wideo_1 ##
Heathrow „ Coming home for Christmas”Agencja: Havas London

Pośród epickich, wielomilionowych produkcji wyróżnia się prostotą i bezpretensjonalnością, szczególnie biorąc pod uwagę to, że reklamowanym produktem jest lotnisko. Łapie za serce i przynosi uśmiech od pierwszych sekund.
Wzruszająca podróż pary pluszowych misiów, a tak naprawdę wyczekiwanych z utęsknieniem dziadków z „Coming Home for Christmas” największego brytyjskiego lotniska przypomniała, że to, co naprawdę się liczy (i to nie tylko 24 grudnia), to czas spędzany z bliskimi.
Trochę zaskakująca historia misiów, które stają się...dziadkami. Miło to się ogląda wspominając swoich dziadków.
Spain State LotteryAgencja: Leo Burnett Madryt

Duża odwaga Hiszpańskiej Loterii, która pokazuje, że można nie wygrać, ale nie wygrana się najbardziej liczy.
H&M „Come Together „– directed by Wes AndersonAgencja: Adam&Eve DDB
Mamy wszystkie nieodłączne elementy świąt: ludzie, podróż, choinka, ozdoby, kolędy i prezenty przedstawione w wyborny sposób przez samego Wes Andersona. Reklama urzeka wprowadzając nas w przyjemny nastrój świąteczny.

Wielkie nazwiska, znana twarz i prosta historia. A przecież najbardziej lubimy to, co gdzieś już słyszeliśmy. Chociaż deadline’y gonią, każdy chciałby dotrzeć na czas do domu i zasiąść przy stole z bliskimi. Zachwycająca forma wizualna wskazuje prosto: H&M ma wyczucie stylu i wie, jakie są najświeższe trendy.
Po zeszłorocznej i nieudanej moim zdaniem kampanii świątecznej z udziałem Katy Perry H&M pokazał prawdziwą klasę. Pełna niemal czterominutowa wersja spotu to ciekawa, świetnie zrealizowana historia. Przykuwa charakterystyczną stylistyką Wesa Andersona (twórcy między innymi „Grand Budapest Hotel” czy „Kochankowie z Księżyca”) i jak na święta przystało, jest bardzo ciepła. A przy tym gdzieś tam pojawia się produkt. Zupełnie nienachalnie.
Mimo braku historii, postaci tak świetnie zarysowane, że chciałoby się obejrzeć film długometrażowy.

Harvey Nichols Christmas
Bezpretensjonalna i prosta.
Xfinity - Hooking Up Grandma's HouseAgencja: 72andSunny

Święta to czas, w którym może zdarzyć się wiele niespodziewanych rzeczy. I tak też dzieje się w reklamie Xfinity, pokazując że stereotypowe myślenie może zaprowadzić nas w kozi róg. Xfinity fantastycznie pokazuje, że pomimo różnic wiekowych potrafimy znaleźć wspólny język – wystarczy tylko chcieć.
Marks and Spencer - „Christmas with love from Mrs Claus”Agencja: RKCR/Y&R
Magia świąt w pełnej odsłonie – mamy Mikołaja pod postacią Pani Mikołajowej, wzruszającą historię chłopca, obdarowaną siostrę, przeciwności losu i całość owianą tajemnicą. Klasyczna historia opowiedziana w piękny sposób.
Ciekawe podejście do pani mikołajowej, bo jest świątecznym Jamesem Bondem. Nie ma tu pitu pitu, chociaż są na końcu wzruszające momenty.
To wzruszająca historia chłopca, który zwraca się z prośbą o prezent dla swojej siostry. Jest to zadanie specjalne, więc list był skierowany do Pani Mikołajowej, a ta w stylu godnym Bonda spełnia marzenie chłopca o prezencie dla jego siostry. Pani Mikołajowa jest kobietą z klasą, która na pewno wpisuje się w grupę targetową M&S.
Czy Święty Mikołaj może latać helikopterem? I co ma do tego Marks&Spencer, w którego świątecznej reklamie nie pojawia się ani jedno słowo na temat oferty? Fantastyczny storytelling, rozmach realizacyjny i proste przesłanie, że Święta to idealny czas na okazanie miłości najbliższym i wybaczenie, tego co poszło nie tak.
John Lewis - #BusterTheBoxerAgencja: Adam&Eve DDB
Po raz pierwszy szeroki uśmiech na twarzy nawet najbardziej cynicznych kreatywnych pojawił się przy okazji spotu Johna Lewisa #BusterTheBoxer. Mała dziewczynka, kochający rodzice i prawdziwa radość sympatycznego psa wzruszają i bawią. Prawda jest okrutna – Mikołaj nie istnieje, ale za to jest John Lewis i magia prezentów, które cieszą najbardziej, gdy możemy się nimi z kimś dzielić. Nawet nieświadomie.
Tradycji musiało stać się zadość – na szczycie listy reklamowych hitów świątecznych, podobnie jak w roku poprzednim, znalazł się bezkonkurencyjny John Lewis – tym razem z historią o wyskokowym psie, czyli #BusterTheBoxer.
John Lewis od lat zachwyca świątecznymi reklamami i w tym roku także nie zawodzi. Dla mnie ta reklama to czysta radość, dostępna dla wszystkich niezależnie od gatunku ;) Są lisy, borsuk i wiewiórka, zabrakło mi tylko pancerników :D
Fajna i zabawna historia, o tym, że nie tylko ludziska marzą o czymś fajnym na święta. No i ta nastrojowa świąteczna muzyka. Reklama spodobała się nie tylko ludziom.
Zaskakujące świeże podejście, bo o świętach jak się okazuje można bez Mikołajów i choinek
Pornhub - „Lonely night”Agencja: Officer&Gentleman
Podobno seks sprzedaje wszystko, ale jak sprzedać seks? Chcemy, czy nie – seksualność wciąż jest tematem z pogranicza tabu, a z nim w sferze komunikacji możemy radzić sobie na kilka sposobów. Wykorzystując dyskurs ekspercki, eufemizację lub komizm. Pornhub znowu zrobił nam dobrze, powodując uśmiech na twarzy nawet najbardziej pruderyjnych osób. Noc może i będzie samotna, ale na pewno nie cicha. Można śmiało powiedzieć (jak w miniserialu Skody) – kto nie chciałby orgazmu pod choinkę?
Temptations- „Keep them busy”Agencja: Adam&Eve DDB
Na uwagę zasługuje też reklama kocich przysmaków Temptations („Keep them busy”), która w oryginalny i bardziej niż efektowny sposób ukazuje „niszczycielską” moc kotów w kontekście Świąt i naszych starań, by wypadły one perfekcyjnie. A wystarczy kilka chrupek, by w domu zapanował spokój. Wezmę sobie tę radę do serca – w końcu sama mam dwa koty, a Święta w tym roku u mnie!
Lidl Irlandia - Homecoming
W minutowym spocie wraca do domu. I jest w tym powrocie coś prawdziwie poruszającego.
Meijer
Amerykańska sieć sklepów mówi „wierz.” Robią to w kilku mini-scenkach, które łączy pewna bardzo sympatyczna postać wywołująca niesamowite reakcje u dzieci.
Alzheimer’s Research UK: „Santa Forgot”
Ta reklama w bardzo wdzięczny sposób porusza trudny problem społeczny, doskonale wykorzystując najbardziej świąteczną postać - Mikołaja. Jest to poruszająca historia małej dziewczynki i Św. Mikołaja, który cierpi na demencję. Wiara potrafi czynić cuda.
Burberry
Piękna historia tym bardziej, że prawdziwa. Do tego zrealizowana z rozmachem godnym Hollywood. Niesamowicie epicka kampania. Chyba każdy kreatywny marzy o tym, by móc kiedyś zrealizować coś tak potężnego.
TK Maxx - „The sing-song”Agencja: Wieden+Kennedy London
Pierwsze sekundy sugerują, że idziemy w stronę klasycznego około świątecznego wzruszu, ale nie dajcie się zwieść. Pięknie to ekipa z W&K London przełamała. Sing – song to zdecydowanie najzabawniejsza świąteczna reklama, jaką w tym roku widziałem. Siurpryza (tak, to słowo istnieje w języku polskim) gwarantowana.
Doceniam duży dystans i uśmiech, pojechana.
Najlepsze tegoroczne zagraniczne kampanie świąteczne wskazali dla Wirtualnemedia.pl:Paweł Fogt, managing director, 2012 agencyDanuta Nierada, associate creative director, Saatchi&Saatchi Interactive SolutionsMarcin Wojtulewicz, creative director, San MarkosMałgorzata Sapeta, strategy planner, EskadraEmilia Czerwiec, copywriter, Schulz Brand FriendlySylwia Kaczorowska, copywriter, Schulz Brand FriendlyDaniel Przygoda, creative, VML PolandTomasz Włodarczyk, art director, Ogilvy&MatherAgnieszka Koćmierowska, creative group head, Ogilvy&MatherMagdalena Kacprzyńska, managing director, WoopaEwa Cymer, CEO / creative director, Peppermint











