Lidl, T-Mobile i Orange liderami reklamy telewizyjnej w pierwszym półroczu tego roku

W pierwszym półroczu 2017 roku najaktywniej w telewizji promowały się sieć sklepów Lidl oraz operatorzy komórkowi -  Orange i T-Mobile. W porównaniu z rankingiem obejmującym pierwsze dwa kwartały 2016 roku, w tegorocznym zestawieniu zabrakło pięciu marek, pojawiło się natomiast sześć nowych - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Lidl, T-Mobile i Orange liderami reklamy telewizyjnej w pierwszym półroczu tego roku
fot. Flickr.com

Zestawienie najbardziej aktywnych reklamowo marek w pierwszym półroczu obejmuje 17 brandów. Liderem zestawienia, podobnie jak w roku ubiegłym, jest sieć sklepów Lidl ze wskaźnikiem GRP 32,1 tys. Kolejne cztery miejsca należą do telecomów – Orange, T-Mobile, Play i Plusa. Kolejne miejsce przypadło sieci Biedronka, która w zeszłym roku zamykała podium zestawienia. O dwa miejsca awansował w rankingu Oragne.

W porównaniu z rankingiem z zeszłego roku, w tegorocznym zabrakło pięciu marek: Nivea, Knorr, Scholl, Winiary i Vivus.pl. Debiut odnotowały natomiast Kaufland (miejsce 8.), Neonet (miejsce 10.), Nestle (11.),  Apap (12.), Ibuprom (15.) i A2 Mobile (17.).

Dwie najczęściej pojawiające się w zestawieniu kategorie marek to telecom i retail. Marki z tych branż stanowią już ponad 79% zestawienia (vs. 70% w poprzednim roku). Wynika to głównie ze znacznych spadków przedstawicieli branży finansowej i FMCG.

grafika
grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach