Canal+ rozsyła do klientów „ważną informację” o zmianie regulaminu

Subskrybenci serwisu streamingowego Canal+ online otrzymują e-maila pod tytułem „Ważna informacja od Canal+ Polska”. Firma informuje, że od 1 stycznia 2023 zacznie obowiązywać nowy regulamin. Zmiany są związane m.in. z wejściem w życie unijnej dyrektywy.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Canal+ rozsyła do klientów „ważną informację” o zmianie regulaminu
Serwis streamingowy Canal+ online

Na początku wiadomości Canal+ tłumaczy podstawę prawną zmian.

- Canal+ Polska S.A. z siedzibą w Warszawie informuje, że w związku z wejściem w życie od 1 stycznia 2023 r. ustawy z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe, która implementuje do polskiego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/770 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (Dz. Urz. UE L 136 z 22.05.2019, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 305 z 26.11.2019, str. 60) oraz dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów, zmieniającej rozporządzenie (UE) 2017/2394 oraz dyrektywę 2009/22/WE oraz uchylającej dyrektywę 1999/44/WE (Dz. Urz. UE L 136 z 22.05.2019, str. 28 oraz Dz. Urz. UE L 305 z 26.11.2019, str. 63), od 1 stycznia 2023 r. obowiązywać będzie nowy Regulamin Serwisu Canal+ („Regulamin”). Wynika to z potrzeby dostosowania Regulaminu do nowych przepisów, o których mowa powyżej. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami – apeluje nadawca.

Firma zapewnia, że zmiana regulaminu nie będzie miała znaczącego wpływu na ofertę programową.

- Wejście w życie nowego Regulaminu nie wpływa na usługi, z których obecnie korzystasz, w tym w szczególności nie zmieniają się ani ceny Twoich usług, ani pakiety/opcje dodatkowe, z których korzystasz w ramach Canal+ online. Nowy Regulamin obowiązuje od pierwszego odnowienia subskrypcji usług, które nastąpi po 1 stycznia 2023 roku. Do tego czasu obowiązuje regulamin dotychczasowy. Jeżeli nie akceptujesz nowego Regulaminu, możesz zrezygnować z odnowienia subskrypcji usług, które miałoby nastąpić po 1 stycznia 2023 roku - pisze Canal+.

Co zmieni się w regulaminie?

W porównaniu z regulaminem rozesłanym subskrybentom latem 2020 roku, w nowym pojawiły się dodatkowe punkty. Wynika z nich, że jeżeli usługodawca nie dostarczył usługi, klient wzywa do jej dostarczenia, a nadal nie jest ona świadczona, to klient może odstąpić od umowy. Może tak się też stać, jeśli usługa nie została dostarcza w terminie, który miał istotne znaczenie dla klienta. Taki zapis można łączyć z transmisjami sportowymi na żywo. Użytkownicy streamingu chcą obejrzeć dany mecz na żywo, a nie po jego zakończeniu, jak czasami zdarzało się w serwisie Viaplay. Aktywacja usługi Canal+ online musi nastąpić w ciągu 12 godzin od zawarcia umowy, o czym nadawca nie informował w regulaminie sprzed 2 lat. Usługodawca musi też teraz informować klienta o aktualizacjach serwisu i aplikacji z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeśli użytkownik nie zainstaluje aktualizacji na czas, Canal+ nie ponosi konsekwencji za problemy techniczne.

W regulaminie pojawia się też punkt dotyczący zmiany usług. Canal+ zastrzega sobie prawo do zmiany usługi (kanałów telewizyjnych lub treści na żądanie) z powodu utraty uprawnień do rozprowadzania danych produkcji, ich niskiej oglądalność, niedostatecznej jakości technicznej, fuzji lub przejęcia spółek z udziałem usługodawcy powodującej reorganizację jego działalności, zmiany w przepisach prawa, zmiany liczby użytkowników korzystających z serwisu, zmian nazw handlowych lub norm technicznych albo po prostu działania siły wyższej. Canal+ musi poinformować z wyprzedzeniem o zmianach. 2 lata temu takie zapisy znajdowały się w punkcie o zmianie regulaminu.

Canal+ nie podaje liczby abonentów

Grupa Canal+ w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku odnotowała wzrost przychodów o 1 proc. w porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2021 roku. Przychody wyniosły 4,292 mld euro. Za taki wynik odpowiada m.in. wzrost zapotrzebowania na płatną telewizję w rozwijających się krajach, gdzie coraz więcej inwestuje Canal+.

Mniej optymistycznie wyglądały już wyniki finansowe w III kwartale. Canal+ Group o 3,3 proc. w porównaniu z III kwartałem ub.r. Wówczas wyniosły 1,467 mld euro, a teraz 1,419 mld euro. Na francuskim rynku przychody Canal+ Group w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 1,3 proc., a na zagranicznych rynkach o 6,3 proc. W III kwartale we Francji spadły o 3,5 proc., natomiast na pozostałych rynkach wzrosły o 1,5 proc. Nie podano danych odnośnie liczby abonentów i subskrybentów. Pod koniec I półrocza br. firma informowała, że ma ich 23,9 mln. Ostatnie dane z Polski pochodzą sprzed roku, kiedy Canal+ miał 2,7 mln klientów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"