17 proc. Polaków kupujących online korzystało z live commerce

Z live commerce, czyli robienia zakupów podczas transmisji internetowej na żywo, skorzystało 17 proc. ankietowanych Polaków kupujących online – wynika z raportu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023". Jak dodano, 34 proc. respondentów rozważa skorzystanie z tego rodzaju usługi.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

Live commerce to forma robienia zakupów podczas transmisji internetowej na żywo, najczęściej przez media społecznościowe, która umożliwia sprzedawcom interakcje z klientami w czasie rzeczywistym – wyjaśniono w raporcie "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023" Santander Consumer Banku.

"W live commerce uczestniczyło jedynie 17 proc. ankietowanych. Były to przede wszystkim osoby w wieku 30-39 lat (22 proc.) oraz zamieszkałe na wsi (25 proc.)" – poinformowano.

Zgodnie z raportem, 75 proc. ankietowanych nie brało udziału w takiej formie sprzedaży, przy czym najczęściej były to osoby w wieku 60 lat i powyżej (83 proc.) oraz mieszkające w miastach do 250 tys. mieszkańców (86 proc.).

Live commerce w przyszłości

Cytowana w badaniu Ewelina Krzynowy-Gaweł z SCB oceniła, że na popularność tej formy robienia zakupów "rodzimy rynek e-commerce musi jeszcze poczekać". Jak zauważyła, wśród Polaków, którzy kupują online, na pytanie o to, czy chcieliby skorzystać z live commerce w przyszłości, 7 proc. odpowiedziało, że zdecydowanie wzięłoby to pod uwagę, 27 proc. stwierdziło "raczej tak", 26 proc., iż "raczej nie", a 11 proc. – zdecydowanie nie.

"Sumując te wyniki możemy zaobserwować, że już 34 proc. respondentów, czyli co trzeci Polak kupujący online, wykazuje zainteresowanie wzięciem udziału w live commerce w przyszłości, co daje pewną perspektywę wzrostu tego trendu" – przekazała Krzynowy-Gaweł.

Jak wynika z raportu, wśród najchętniej wykorzystywanych produktów finansowych przez Polaków kupujących online wymieniano: kartę kredytową (32 proc.), płatności odroczone "buy now, pay later" (30 proc.), kredyt ratalny (24 proc.), limit odnawialny w danym sklepie (21 proc.) i kredyt gotówkowy (13 proc.).

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą CATI, przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków kupujących w internecie.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+