Livechat Software z 29 mln zł kwartalnego zysku, ma ponad 37 tys. klientów

W minionym kwartale Livechat Software zanotował 29,4 mln zł zysku netto wobec 32,1 mln zł konsensusu - wynika z raportu finansowego spółki. Grupa odnotowała w III kw. 56,1 mln zł przychodów, co jest zgodne z konsensusem na poziomie 56,3 mln zł.

pap/tw
pap/tw
Udostępnij artykuł:
Livechat Software z 29 mln zł kwartalnego zysku, ma ponad 37 tys. klientów

W trzecim kwartale roku finansowego 2021/22, czyli od października do grudnia ub.r., zysk EBITDA firmy Livechat Software wyniósł 35 mln zł, a zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 32 mln zł. Wyniki te były niższe od konsensusu PAP Biznes odpowiednio o 6 proc. i 7 proc.

Łącznie po trzech kwartałach roku finansowego (od kwietnia do grudnia ub.r.) Livechat Software odnotował 160,7 mln zł skonsolidowanych przychodów (+22,7 proc. rdr) i 88,7 mln zł zysku netto (+22,1 proc. rdr). EBITDA wzrosła po trzech kwartałach o 23,7 proc. rdr do 104,6 mln zł, a EBIT o 23,3 proc. do 95,8 mln zł.

Jak podano w raporcie, w pierwszych trzech kwartałach roku finansowego marża brutto na sprzedaży wyniosła 86,5 proc., marża operacyjna 59,6 proc., a marża zysku netto 55,2 proc.

Rentowność Livechata pod presją rosnących zarobków i Polskiego Ładu

"Znajdujemy się wciąż na etapie wzrostu, inwestujemy w rozwój produktów, zwiększamy też liczbę osób współpracujących ze Spółką we wszystkich obszarach (deweloperzy, customer support, marketing, dział sprzedaży). Wzrost kosztów z tym związany może wywierać presję na marże w kolejnych okresach. Dodatkowa presja na rentowności wiąże się z szybko rosnącymi wynagrodzeniami w branży technologicznej i zwiększoną konkurencją o talenty" - podano w raporcie.

"Utrzymanie się na ścieżce wzrostowej i realizacja naszej misji wymaga dalszego powiększania zespołu i utrzymania w nim kluczowych osób, dlatego jesteśmy zdeterminowani, żeby to osiągnąć. Wprowadzenie w życie przepisów związanych z projektem ‘Nowy Ład’ (właściwa nazwa to Polski Ład - przyp.), podobnie jak wysoki poziom inflacji w Polsce, może również przełożyć się na dodatkowe koszty dla naszej Grupy, zwłaszcza że opiera się ona na zatrudnieniu w modelu B2B. Negatywny wpływ na wynik za III kwartał miały różnice kursowe dotyczące działalności operacyjnej (łącznie ok. 1,8 mln zł)" - dodano.

Spółka wskazała jednocześnie, że mimo opisanych wyzwań zamierza utrzymać model biznesowy i "wysokie poziomy rentowności".

grafika

Livechat poinformował, że na koniec III kwartału wartość MRR (miesięczne powtarzalne przychody) wyniosła 4,44 mln USD, co oznacza wzrost o 1 proc. w stosunku do stanu na koniec września 2021 roku i o 15,5 proc. rok do roku.

"Wzrost powtarzalnych przychodów (MRR) pozwala obecnie spodziewać się w kolejnych kwartałach wzrostów przychodów zarówno w skali roku, jak i kwartał do kwartału" - podano w raporcie.

"Szacujemy, że mniej niż 0,5 proc. naszego MRR przypada na klientów z Ukrainy i Rosji łącznie, niemniej z niepokojem obserwujemy sytuację geopolityczną i jej wpływ na otoczenie gospodarcze" - dodano.

ARPU głównego produktu - LiveChat - wyniosło na koniec grudnia 2021 r. 119,2 USD wobec 119,4 USD na koniec września 2021 r. i 115,0 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 98,9 USD na koniec grudnia wobec 96,9 USD na koniec poprzedniego kwartału i 82,8 USD przed rokiem.

"Do głównych powodów znaczącego wzrostu ARPU rok do roku należą: wprowadzenie nowych planów abonamentowych dla ChatBot od października 2019 roku, pozyskiwanie większych klientów oraz zmiana modelu cenowego LiveChat (z Pay per Seat na Pay per Agent) w styczniu 2020 roku" - podano w raporcie.

grafika

Livechat ma ponad 37 tys. klientów

Na koniec grudnia 2021 r. liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 34 582 a ChatBot 2 306. "W chwili zatwierdzenia tego raportu do publikacji liczba klientów LiveChat przekroczyła już poziom 35 tysięcy. W czerwcu 2021 roku dezaktywowano 119 licencji LiveChat w planie abonamentowym opartym na modelu Pay per Chat, który nie jest dłużej utrzymywany" - podała spółka w raporcie.

Wskaźnik odejść klientów od początku roku finansowego kształtował się na poziomie ok. 3 proc. (w ujęciu miesięcznym).

"Wyniki na poziomie 3 proc. lub nawet istotnie wyższym są normalnym zjawiskiem w modelu SaaS i zależą m.in. od branży i bazy klientów (churn jest zwykle istotnie wyższy w segmencie małych firm). Poziom 3 proc. stanowi też poziom wokół którego historycznie oscylował nasz churn. W III kwartale 2021/22 roku finansowego osiągnęliśmy nawet lepsze wyniki - poniżej tego poziomu, a w przypadku ChatBot grudzień 2021 roku charakteryzował się najniższym wskaźnikiem odejść klientów w historii produktu" - podano w raporcie.

grafika

LiveChat Software jest producentem oraz globalnym dostawcą oprogramowania live chat. W portfolio produktów grupy znajdują się także rozwiązania: ChatBot (platforma do tworzenia chatbotów), HelpDesk oraz KnowledgeBase (aplikacja do tworzenia własnych baz wiedzy).

pap/tw
Autor artykułu:
pap/tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele