Nowe logo Brussels Airlines składa się z dziewięciu czerwonych kół o różnej wielkości umieszczonych w trzech kolumnach (w każdej są także trzy figury). Używane przez portal Gazeta.pl od 2015 roku logo jest niemal identyczne: to również kompozycja dziewięciu czerwonych kół o różnej wielkości, rozmieszczonych również w trzech kolumnach. Identyfikację zaprojektowała agencja White Cat Studio.
- Analizujemy sprawę pod kątem prawnym – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej Agory.
W czwartek linie oficjalnie przedstawiły swoją nową identyfikację. Na Facebooku pod ich postem pojawił się komentarz z oficjalnego konta Gazeta.pl.
"Podoba nam się wasze nowe logo, wielkie umysły myślą podobnie!:) Jesteśmy przekonani, że nasi właściciele coś wymyślą, ale skoro jesteśmy czymś w rodzaju #logobliźniaków, może się poznamy. Zaczniemy: jesteśmy Gazeta.pl, dwudziestoletnim polskim portalem informacyjnym z milionami czytelników. Widzimy, że wy robocie coś z samolotami czy coś?" - napisano (w oryginale po angielsku).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/panamska-telewizja-splagiatowala-logo-tvn,7170187031042177a ##
Tamioła: Agora może nawiązać do sytuacji w pomysłowej kampanii
- Przede wszystkim musimy pamiętać, że cała sytuacja wyszła na światło dzienne po wycieku po stronie Brussels Airlines, a nie oficjalnym ogłoszeniu nowego logo – to ma nastąpić 18 listopada i mimo, że wiemy już na pewno, że logo będzie wyglądać właśnie tak, warto poczekać na prezentację, które zazwyczaj rozwiewają wiele wątpliwości co do interpretacji wszelkiego rodzaju rebrandingów - zastrzega w rozmowie z Witualnemedia.pl Paweł Tamioła, PR consultant w Havas PR Warsaw.
- Niezależnie od interpretacji i tego, co stało za zmianą logo, wyraźnie widać, że główne motywy obu grafik są niemal identyczne – nawet jeśli kropki w logo belgijskich linii lotniczych były obecne już wcześniej, to istniały one tam w zupełnie innym układzie – dodaje jednak Tamioła.

- Nie wchodząc w to, czy obecne podobieństwo do Gazety.pl było świadome czy nie, Agora powinna podejść ostrożnie do wszelkich działań prawnych – historia uczy, że agresywne podejście w takich sytuacjach rzadko kończy się wizerunkową korzyścią, tym bardziej, że w tym wypadku obie firmy nie są w żaden sposób dla siebie konkurencyjne, nie są też obecne na tych samych rynkach. Agora występuje tu w lepszej pozycji, ze względu na to, że pierwszeństwo do wykorzystania tej grafiki ma niepodważalne – to z kolei daje możliwość błyskotliwego nawiązania do tej sytuacji przez pomysłową kampanię mediową, billboardową czy social mediową. Jednocześnie może rozważać podjęcie analizy prawnej, jednak z dużą ostrożnością i subtelnością – podkreśla Tamioła.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-pl-damian-swiercz-pawel-dubiel-maciej-kucharski-sport-pl,7170109868923009a ##











