Pomimo obecnej sytuacji gospodarczej, będącej wyzwaniem dla wielu klientów, branża ogrodnicza może pozytywnie patrzeć w przyszłość — biorąc pod uwagę aktualne przyzwyczajenia konsumenckie. Z badania przeprowadzonego przez SW Research w 2021 roku, wynika, że 72% badanych przyznało, że uprawia rośliny ogrodowe. A według badań Kantar z 2021 roku, co trzeci Polak uprawia owoce i warzywa na własny użytek — w gospodarstwie rolnym, w ogrodzie, na działkach czy na balkonach.
Dla osób prowadzących wypożyczalnie sprzętu ogrodowego istotne będą także zmieniające się przyzwyczajenia klientów w dokonywaniu zakupów. Z „Raportu o Wypożyczaniu” opracowanego przez OLX w 2023 roku wynika, że chęć wypożyczania produktów z kategorii Dom i Ogród deklaruje aż 50% badanych.
Pomimo dużego zapotrzebowania na rynku usług ogrodniczych, bez odpowiedniej promocji, nasza oferta może zginąć w gąszczu bliźniaczych ogłoszeń. Jest to istotne zwłaszcza dla mniejszych, lokalnych usługodawców — obecność w sieci umocni biznes i zwiększy rozpoznawalność, co może zaowocować gronem nowych klientów. Jednym z rozwiązań jest obecność na serwisie OLX — platformie, z której każdego miesiąca korzysta co trzeci Polak.

- OLX to doskonałe miejsce dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mają większego budżetu na działania marketingowe – mówi Jakub Fingas, Business Growth Manager OLX. - Bez ponoszenia dużych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę – dodaje.
Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowym w Polsce to realna szansa na pozyskanie klientów. Użytkownicy platformy poszukujący usług ogrodniczych i wypożyczalni sprzętu, najchętniej wybierają te świadczone przez podmiot działający w najbliższej okolicy. Ale to również sposób na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań – firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, a która umożliwia zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.

Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z dodaniem ogłoszenia lub jego wypromowaniem. Co istotne, skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego – statystycznie około minuty.











