Lotos rezygnuje z marki Optima, ujednolica ofertę i wizerunek swoich stacji

Spółka Lotos Paliwa planuje w tym roku przeprowadzić standaryzację kolejnych 14 stacji paliwowych. Zostanie ujednolicony ich wygląd, a także oferta produktów paliwowych i gastronomiczno-sklepowych. Na dalszy rozwój planuje przeznaczyć kilkaset mln zł. Do 2024 roku z rynku zniknie wprowadzona 8 lat ekonomiczna marka Optima.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Lotos rezygnuje z marki Optima, ujednolica ofertę i wizerunek swoich stacji
fot. materiały prasowe

Jak podaje spółka, wprowadzenie spójnego i wyższego standardu na stacjach to główny cel spółki Lotos Paliwa zarządzającej siecią ok. 500 stacji paliwowych. W tym roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.

W 2018 roku Lotos przeprowadził standaryzację na 14 stacjach: w Olsztynie, Rypinie, Katowicach, Tuszynie (2 stacje), Będzinie, Warszawie, Rawiczu, Żarach, Łęcznej, Chełmie, Sosnowcu i Żorach (2 stacje).

Wymieniono m.in.  wizualizację zewnętrzną, przebudowano sklepy, wyremontowano stacje i toalety. Zmieniły się elewacja, pylony cenowe, meble wewnątrz sklepu, oświetlenie oraz terakota. Wymieniono także dystrybutory, płytę szczelną, wyremontowano dach, nawierzchnię drogową na stacji, instalację wodno-kanalizacyjnej i wiatę. Część stacji przystosowano do wymogów restauracji amerykańskiej sieci Subway. W kilku przypadkach powiększono sklep, a do oferty wprowadzono paliwa premium Dynamic (w sumie są już one dostępne na 3/5 stacji sieci Lotos). Zmieniły się także same Cafe Punkty, w tej chwili działa ich niemal 400 (na 4/5 stacji sieci Lotos).

grafika

Standaryzacja to kluczowy cel

Pierwsze stacje należące obecnie do sieci Lotos działały pod szyldem Rafinerii od 1992 r. Ich wygląd i wyposażenie zmieniały się przez blisko 30 lat. Spółka ma także stacje przejęte z rynku (sieciowe oraz prywatne, do największych akwizycji można zaliczyć przejęcie sieci Slovnaft oraz Esso w 2005 r.). Jednocześnie budowane były nowe własne obiekty. Zróżnicowanie wyglądu i funkcji stacji paliwowych w sieci było duże, dlatego jednym z kluczowych celów strategicznych rozwoju Lotosu do 2022 roku jest m.in. dalsza standaryzacja na stacjach paliwowych.

Spółka zapowiada, że do 2024 roku z rynku zniknie marka Optima. Została wprowadzona na rynek w 2011 roku jako ekonomiczna sieć stacjiObecnie jest ich. ok 200, ale zapowiadane zmiany nie oznaczają, że wraz z wycofaniem marki stacje te przestaną działać. Stacje własne Lotosu zostaną podniesione do standardu premium. Podobnie będzie ze stacjami franczyzowymi, które zdecydują się na przedłużenie umowy.

- Marka Lotos jest dobrze rozpoznawalna. Robimy wszystko, aby wygląd i oferta były spójne. Klient wjeżdżając na stację powinien oczekiwać w każdym miejscu w Polsce podobnych usług, wysokiej jakości obsługi i schludnego wyglądu. Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację. Modernizujemy systemy nalewu i magazynowania paliw. Zmieniamy oświetlenie w sklepie i pod wiatą. Wymieniamy meble sklepowe. Zwiększamy ofertę gastronomiczną. Pojawiają się nowe nośniki wizualne. Chcemy, żeby każdy klient z zadowoleniem wracał na stacje Lotos - mówi Jacek Puchniarz, szef biura infrastruktury Lotos Paliwa.

Kolejne stacje do modernizacji

Jedną ze stacji, która została objęta standaryzacją, jest stacja przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie. Znajdują się tam ekologiczne rozwiązania, punkt ładowania samochodów elektrycznych, odświeżony projekt wnętrza. Lotos testuje tutaj wszystkie technologiczne nowinki, począwszy od sklepu po zasilanie stacji z odnawialnych źródeł energii (OZE).W 2019 roku zaplanowano ujednolicenie kolejnych 14 stacji sieci Lotos, które są zlokalizowane w takich miastach, jak Pabianice, Rosówek, Rybnik, Mikołów, Gdynia, Reda, Kikół, Puck, Skołoszów, Wrocław, Krosno, Pasłęk, Gdańsk i Kutno. W sumie do 2020 roku zmodernizowanych ma być kilkadziesiąt stacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele