LPP zbuduje dla Reserved centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim. Zainwestuje 400 mln zł

Grupa LPP postawi nowe centrum dystrybucyjne w gminie Brześć Kujawski. Wyda na ten cel 400 mln złotych, a inwestycja podwoi obecną powierzchnię magazynową spółki.

nb
nb
Udostępnij artykuł:

Start inwestycji planowany jest na jesień br. Centrum ma zostać otwarte na przełomie 2021 i 2022 roku. Będzie liczyć ok. 100 tys. mkw.

Nowe centrum dystrybucyjnym LPP ma być miejscem pracy dla kolejnego tysiąca osób. Firma szukać będzie m.in.: pracowników magazynowych, specjalistów utrzymania ruchu, pracowników logistyki, inżynierów i menedżerów.

Centrum będzie obsługiwać sklepy stacjonarne jednej z marek z portfolio LPP - Reserved. Spółka chce tygodniowo wysyłać do salonów na całym świecie do nawet 10 mln sztuk ubrań.

- Inwestycja w Brześciu Kujawskim wpisuje się w strategię rozwoju LPP w nadchodzących latach. Rozwój naszej sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą oraz znaczący wzrost udziału sprzedaży internetowej to wyzwania, które wymagają zaawansowanego technologicznie zaplecza logistycznego - mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP ds. logistyki i IT. Postawiliśmy na Brześć Kujawski ze względu na jego położenie w centralnej Polsce, świetne skomunikowanie z główną osią transportową naszego kraju oraz potencjał, jeśli chodzi o rynek pracy. Duże znaczenie miało również pozytywne nastawienie władz samorządowych do naszej inwestycji - dodaje Kujawa.

grafika

Po uruchomieniu w Brześciu Kujawskim centrum dedykowanego salonom Reserved, obsługa sprzedaży stacjonarnej pozostałych marek LPP będzie realizowana w centrum dystrybucyjnym w Pruszczu Gdańskim. Obecnie to największy i najbardziej nowoczesny obiekt służący dystrybucji odzieży w Europie Centralnej i Wschodniej. Z tej lokalizacji LPP wysyła do swoich sklepów 8 mln sztuk odzieży tygodniowo.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lpp-zainwestuje-w-rozwoj-sieci-sklepow-1-5-mld-zl-przeznaczy-tez-znaczne-srodki-na-badania-oraz-rozwoj,7171564166915713a ##

Strategia LPP: e-handel, ekspansja zagraniczna

W czerwcu br. polski producent odzieży, który w swoim portfolio ma takie marki jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay zapowiedział nową strategię, którą ma zamiar realizować w ciągu najbliższych kilku lat. Ambitne plany odzieżowego potentata zakładają m.in. otwieranie salonów na nowych, zagranicznych rynkach, wzrost sprzedaży z e-handlu do 20 proc. czy powstanie fundacji, która umożliwi w przyszłości sukcesję spółki.

Prezes grupy LPP, Marek Piechocki zapowiadał m.in., że zamierza do 2021 roku wydać 1,5 mld złotych na rozbudowę sieci salonów, w takich państwach jak Słowenia, Izrael czy Finlandia. Do 2025 roku na inwestycje przeznaczy natomiast 3,5 mld złotych.

W 2017 r. przychody ze sprzedaży LPP wyniosły ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć je o ponad połowę. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lpp-przedstawia-nowa-strategie-nowe-salony-centrum-dystrybucyjne-i-technologie-na-pierwszym-miejscu,7171437959366785a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele