Łukasz Chwiszczuk: antidotum na Adblocka są nieirytujące, dopasowane reklamy

- Reklama musi trafiać w użytkownika, który będzie zainteresowany danym produktem lub usługą. Nie może być irytująca, a przekaz musi być dostosowany do użytkownika. Popularność rozwiązań typu Adblock wynika ze zmęczenia standardowymi rozwiązaniami reklamowymi wyświetlanymi w internecie - opisuje Łukasz Chwiszczuk z K2 Search.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Łukasz Chwiszczuk: antidotum na Adblocka są nieirytujące, dopasowane reklamy
Łukasz Chwiszczuk

Popularność rozwiązań typu Adblock wynika ze zmęczenia standardowymi rozwiązaniami reklamowymi wyświetlanymi w internecie. Część osób potrafi nauczyć się nie widzieć irytujących komunikatów - „ślepota banerowa”. Natomiast dla innych osób jest to na tyle irytujące że postanawiają zainstalować rozwiązanie blokujące reklamy.

Czy branża reklamowa musi przejmować się tym zjawiskiem? Moim zdaniem tak, jeżeli nie zmieni targetowania reklam oraz oferowanych rozwiązań.

Reklama powinna być pomocna dla użytkownika i oferować mu to czego oczekuje w danym miejscu i danym czasie. Wyobraźmy sobie dwa scenariusze:

1. Psuje nam się samochód gdzieś z dala od cywilizacji. Używamy rozwiązania Adblock, niestety nie możemy znaleźć najbliższego warsztatu, bo nie widzimy żadnych reklam.

2. Ten sam scenariusz ale tym razem nie używamy blokowania reklam. Wyszukujemy warsztat w wyszukiwarce i natychmiast otrzymujemy gotowe rozwiązania w postaci numeru telefonu do najbliższej pomocy drogowej.

Oczywiście jest to najbardziej dramatyczny scenariusz. Inny przykład: Poszukujemy określonego modelu zegarka znajdujemy go w e-sklepie, ale postanawiamy  porównać ceny w innych sklepach. Po około tygodniu decydujemy się na zakup w jednych z pierwszych przez nas oglądanych sklepach e-commerce. Niestety nie pamiętamy adresu. W tym momencie reklama może nam przyjść z pomocą pokazując oglądane przez nas produkty w wybranym przez nas sklepie.

Reklama musi trafiać w użytkownika, który będzie zainteresowany danym produktem lub usługą. Nie może być irytująca, a przekaz musi być dostosowany do użytkownika. W jaki sposób? Nawet prosty podział kreacji ze względu na płeć sprawi że skuteczność kampanii będzie wyższa. Kolejny przykład to wyświetlanie kreacji dostosowanych do użytkowników pod względem zainteresowań. Jeżeli interesują nas szybkie samochody to tym chętniej będziemy klikać w kreację, które pokazuje modele topowych marek.

Jeżeli ktoś nie chce oglądać reklam w intrenecie to powinien mieć taką możliwość. Natomiast z drugiej strony „naturalnie” lubimy kupować, a reklama w internecie powinna nam w tym pomagać a nie przeszkadzać. Należy też pamiętać że Adblock to też biznes. Niektóre z firm będą gotowe zapłacić za to, aby narzędzie nie blokowało ich reklam.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-i-marketingowcy-na-adblocka-nie-mozna-sie-obrazac-chociaz-to-rosnacy-problem ##

Łukasz Chwiszczuk, head of SEM w K2 Search

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały