Łukasz Karwacki: wejście Netflixa do Polski szansą dla widzów i wydawców

Pojawienie się w Polsce tak dużego, globalnego gracza na rynku VoD jakim jest Netflix to szansa zarówno dla widzów, jak i wydawców. Pierwsi dostają produkt premium, dla drugich stanie się impulsem do działania. Konkurencyjność na rynku VoD wszystkim zainteresowanym wyjdzie na dobre - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Łukasz Karwacki, multiscreen investment manager w Amplifi Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Łukasz Karwacki: wejście Netflixa do Polski szansą dla widzów i wydawców

Z perspektywy widza dostaniemy produkt premium, z możliwością legalnego dostępu do najnowszego kontentu. Już dziś widzowie (szczególnie ci nie posiadający odbiorników telewizyjnych, nie korzystający z tradycyjnego modelu konsumpcji telewizji) są skłonni za taki dostęp zapłacić. Podstawowe pytanie brzmi:  jaki model biznesowy przyjmie Netflix. Jaka będzie korelacja ceny do jakości dostępnej oferty.

Z perspektywy wydawców będzie to impuls do działania. Konkurencyjność na rynku VoD wszystkim zainteresowanym wyjdzie na dobre. Wyłącznie płatny dostęp do kontentu Netflix kończy dyskusję, czy taki model biznesowy może się w polskich realiach sprawdzić i czy polski widz jest na to gotowy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-bedzie-u-nas-konkurowal-bardziej-z-platna-telewizja-niz-serwisami-vod-potrzebuje-polskich-produkcji-opinie ##

Moim zdaniem wejście tej platformy na polski rynek nie dokona w nim rewolucji. Będzie to raczej ewolucja. Nie będzie to konkurencja dla żadnego z dużych graczy na rynku telewizji i VoD. Widz w Polsce jest przywiązany do tradycyjnego modelu konsumpcji telewizji, lubi i lojalnie ogląda polskie produkcje, które cieszę się dużą popularnością.

Podstawowe pytanie brzmi: czy Netflix w Polsce nie będzie szukał możliwości do wprowadzenia polskiego kontentu na swoją platformę. Nie tylko w Polsce, ale również szeroko na całym świecie. Byłaby to szansa dla polskich nadawców na promocję swojego kontentu na najpopularniejszej platformie na świecie, a dla Netflixa zwiększenie szansy powodzenia tego przedsięwzięcia. Dziś już nie pytamy czy Polacy są skłonni zapłacić za dobry kontent w dobrej jakości. Pytanie jest tylko, jak jest ich wielu i jaką cenę są w stanie zapłacić za ten dostęp. Wracamy wiec do podstawowego pytania: jaka będzie korelacja ceny do jakości dostępnej oferty?

Pojawienie się platformy Netflix przy założeniu atrakcyjnego kontentu przy akceptowalnej cenie może być początkiem końca nielegalnych serwisów.

Łukasz Karwacki, multiscreen investment manager w Amplifi Polska

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska