Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 7 czerwca 2016 roku wyniosła 6,44 mln osób. Przełożyło się to na 39,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 33,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji w analizowanym okresie wyemitowano 9 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 7,07 mln oglądających.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sonda-2-miala-o-1-2-mln-widzow-mniej-niz-tomasz-lis-na-zywo-nowa-seria-po-wakacjach ##
Trzy topowe odcinki „M jak miłość”
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „M jak miłość” straciło 190 tys. widzów, choć minimalnie wzrósł udział serialu w grupie komercyjnej. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 9 czerwca 2015 roku) produkcję śledziło średnio 6,63 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 40,33 proc. oraz 33,11 proc. udziału.

TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego serialu nadal była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, który emitował wtedy gł. filmy fabularne oraz program „Hell’s Kitchen - Piekielna Kuchnia” i osiągał już tylko 10,70 proc. udziału. Trzecia była TVP1 (różne audycje, m.in.: filmy fabularne; 6,19 proc.), a czwarty - TVN (paradokument „Ten moment” i serial „Singielka”; 5,15 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej trzeci był TVN, który wypadł nieco lepiej od Jedynki.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w sezonie 2015/2016 wyniosły 82,93 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one wyższe - uplasowały się na poziomie 110,9 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Przypomnijmy, że Telewizja Polska przedłużyła umowę na produkcję „M jak miłość”. Realizowany przez spółkę MTL MaxFilm serial widzowie Dwójki będą mogli oglądać co najmniej do końca roku, a jego budżet nie zostanie zmniejszony. Nowe odcinki produkcji Dwójka będzie pokazywać od września br.
„M jak miłość” nadawane jest na antenie TVP2 od 2000 roku.











