2,7 mln polskich dzieci w internecie: rozrywka i społeczności ważniejsze od informacji, traci erotyka, zyskuje hazard (TOP20 stron)

Z internetu korzysta w Polsce ok. 2,7 mln dzieci w wieku 7-15 lat. Częściej niż strony informacyjno-publicystyczne i e-sklepy odwiedzają serwisy z treściami rozrywkowymi i społecznościowe, a najwięcej czasu korzystają z witryn stacji radiowych. Najpopularniejszymi serwisami są Google, Facebook i YouTube.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

We wrześniu br. z internetu skorzystało w Polsce 1,82 mln dzieci w wieku 7-12 lat i 918 tys. tych w wieku 13-15 lat (czyli gimnazjalistów). Pierwsza grupa stanowiła 8,4 proc. wszystkich polskich internautów, a druga - 4,2 proc. - wynika z danych Megapanelu opracowanych przez PBI.

Pozostałych, starszych użytkowników było we wrześniu 18,95 mln i stanowili 87,4 proc. ogółu.

Wśród internautów w wieku 7-12 lat dziewczyny to 49 proc., a w grupie 13-15 lat - 60 proc., podczas gdy wśród starszych użytkowników proporcie płci są dokładnie równe.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-pazdzierniku-2014-roku ##

Najmłodsi internauci korzystają z sieci mniej intensywnie niż ci starsi. Codziennie lub prawie codziennie jest w internecie 53 proc. użytkowników w wieku 7-12 lat, 58 proc. tych w wieku 13-15 lat i 72 proc. w wieku 16 lat i więcej. Za to wśród tych mających 7-12 lat jest największy odsetek osób korzystających z sieci kilka razy w tygodniu lub mniej więcej raz na tydzień.

grafika

Ponad 90 proc. internautów w wieku 7-15 lat odwiedziło we wrześniu serwisy z treściami rozrywkowymi i kulturalnymi, portale społecznościowe oraz wyszukiwarki i katalogi.

Z kolei witryny e-commerce przyciągnęły 61,5 proc. użytkowników w wieku 7-12 lat i 75,6 proc. tych w wieku 13-15 lat, a strony z informacjami i publicystyką ogólnotematyczną - odpowiednio 51,9 i 69,9 proc.

grafika

Wśród użytkowników mających od 7 do 15 lat zdecydowanie mniej popularne niż wśród starszych są serwisy lifestyle’owe, informacyjno-publicystyczne, e-commerce, gospodarczo-prawne, sportowe oraz o motoryzacji, budownictwie i pracy.

Dzieci równie często lub nawet stosunkowo częściej niż starsze nastolatki i dorośli zaglądają natomiast na strony o nowych technologiach oraz edukacyjne.

grafika

38,8 proc. internautów w wieku 7-12 lat i 46,4 proc. tych w wieku 13-15 lat odwiedziło we wrześniu strony z zakładami bukmacherskimi oraz grami hazardowymi i losowymi. Witryny erotyczne przyciągnęły w tych grupach wiekowych odpowiednio 23,3 i 33,1 proc. użytkowników, a portale randkowe - 17,2 i 19,3 proc.

grafika

Popularność wśród dzieci serwisów związanych z hazardem mocno wzrosła w ostatnich sześciu lat, co może wynikać ze zwiększonej aktywności reklamowej właścicieli tych witryn.

Za to nieznacznie zmalał odsetek dzieci odwiedzających witryny erotyczne.

grafika

Na drugiej podstronie rankingi najchętniej odwiedzanych serwisów i tych, na których internauci w wieku 7-12 i 13-15 lat, spędzają najwięcej czasu

We wrześniu br. Google.pl odwiedziło 85,4 proc. internautów w wieku 7-12 lat, Facebooka - 72,9 proc., YouTube’a -  69,1 proc., a Google.com - 52,4 proc.

Najpopularniejszym portalem ogólnotematycznym był Onet.pl z 46,9 proc. zasięgu, e-commerce’owym - Allegro.pl (33,8 proc.), edukacyjnym - Wikipedia (30,5 proc.), hazardowym - Betclick.com (27,5 proc.), a wyłącznie z grami - Stargames.com (23,4 proc.).

grafika

Wśród użytkowników mających 13-15 lat również najpopularniejsze są trzy globalne serwisy: Google (Google.pl z 90 proc. zasięgu i Google.com z 64,3 proc.), Facebook (83 proc.) i YouTube (81,4 proc.).

Pozostałe serwisy są stosunkowo popularniejsze niż wśród młodszych dzieci: Onet miał we wrześniu 65 proc. zasięgu, Allegro - 51 proc., Wikipedia - 48,1 proc., a Stargames.com - 32,5 proc.

grafika

Młodsze dzieci w internecie zdecydowanie najwięcej czasu spędzają, korzystając z serwisu Open.fm (Grupa Allegro-GG) pozwalający słuchać tematycznych stacji radiowych - we wrześniu br. było to prawie 75 godzin.

Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. inny serwis radiowy (RMFon.pl), portale ogólnotematyczne (WP.pl. o2.pl, TVN24.pl) i serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv).

grafika

Gimnazjaliści również przez najdłuższy czas korzystają z serwisów radiowych: Tuba.pl (ze stacjami Grupy Radiowej Agory) - 11 godzin i 53:22 minuty na każdego użytkownika w tej grupie wiekowej we wrześniu br., oraz EskaGO.pl - 10 godzin i 33:14 minuty.

Dalsze miejsca oprócz portali ogólnotematycznych (WP.pl, Onet.pl), witryn Player.pl, RadioZET.pl i Allegro.pl zajęły społecznościowa Fotka.pl, plotkarski Pudelek.pl i humorystyczne Komixxy.pl.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej